הערב: יעקב אילון במהדורה האחרונה שלו בערוץ 10

זאת לאחר כ-20 שנה של הגשת מהדורות חדשות בישראל ■ אילון ל"גלובס": "ערוץ 10 לא יכול להתחרות בצורה הגיונית; אני לא מוצא טעם להמשיך" ■ תמר איש-שלום תגיש את מהדורת חדשות 10 4 פעמים בשבוע, ואילו גיא זהר ישדר ביום הנוסף

לאחר כמעט 20 שנה בחזית מהדורת החדשות בישראל, יעזוב היום (א') יעקב אילון את כסאו. אילון יגיש הערב את מהדורת החדשות האחרונה שלו בערוץ 10, שאותו החליט לעזוב באחרונה.

"זה בטח לא עוד יום בעבודה", אמר היום אילון ל"גלובס", "אני נפרד מאנשים שעשיתי איתם דרך ארוכה ואינטנסיבית, זה לא דבר פשוט. זה כרוך בהרבה התרגשות ובקצת דמעות".

תפקיד יוקרתי

אין אלה הנסיבות שבהן רצה אילון לעזוב את תפקידו היוקרתי, שאותו הוא ממלא ב-10 השנים האחרונות בחדשות 10, וקודם לכן כמגיש הראשון של חדשות 2. ההחלטה הגיעה לאחר שמתוקף החוק הוא הועבר לשדר מירושלים, בתנאים ארעיים.

"אף פעם לא היה פשוט בערוץ 10, אף פעם לא ידענו מה יהיה הסוף", אומר אילון. "אני כמובן מקווה שהערוץ לא יגיע לסופו, ומקווה שהוא ייחלץ מסימן השאלה שהפך להיות חלק בלתי נפרד מקיום הערוץ".

לדברי אילון, "בתקופה האחרונה הגענו למצב שאני חש שאין אפשרות להתחרות בצורה הגיונית. כל הרעיון מבחינתי של חדשות 10 הוא ליצור תחרות. עם זה באנו, וזה מה שעשינו. כשאני מביט אחורה, אפשר להגיד שהייתה תחרות ראויה למרות הקשיים. אבל בתקופה האחרונה זה הפך לבלתי אפשרי, כשאני מנותק על בסיס יומי. זה לא הגיוני, לא מאפשר עבודה ראויה, וגם מוציא אותי ואת האנשים שאתי מדעתם. אני לא מוצא טעם להמשיך בזה".

תמר איש-שלום תוביל

לאחר שורה ארוכה של מחקרי דעת קהל וקבוצות מיקוד, החליטו בערוץ 10, כפי שפורסם בראשונה ב"גלובס", כי תמר איש-שלום, שהצטרפה רק השנה לצוות ההגשה של החברה, תוביל את המהדורה לבדה. איש-שלום תגיש את המהדורה 4 פעמים בשבוע, ואילו גיא זהר, מגיש "היום שהיה", ישדר ביום הנוסף, לצד תוכניתו הלילית.

"אני מאחל להם בהצלחה רבה", אמר אילון על המינוי וביקש לא להוסיף.

זהר יצטרף לאיש-שלום במתכונת השידור היחידנית הנוכחית, ואילו בחדשות 10 לא מורידים מהפרק את האפשרות כי השניים יעברו להגשה זוגית עם המעבר לאולפן חדש בנווה-אילן.

עוד מסתמן כי אלון בן-דוד, הפרשן הצבאי של חדשות 10, יגיש את מגזין יום שישי "השבוע" של החברה, משבצת שהייתה בעבר של גיא זהר ומאז התפטר ממנה מובלת על-ידי נסלי ברדה. הדבר עשוי להסיר את בן-דוד מהיותו אחד המועמדים לתפקיד מגיש "אולפן שישי" בחדשות 2.