זעם על שופרסל ברשת: "עוגיות ללא גלוטן יקרות ב-45%"

שלומית לפיד, שפרסמה תמונה בפייסבוק של שתי החשבוניות, זכתה למאות תגובות ■ לפיד: "שופרסל חוגגת על חולי הצליאק החלשים" ■ "ישראל יקרה לנו" באולטימטום לשופרסל ומגה: הכריזו עד 12 במאי שלא תעלו מחירים

דור הצרכנים החדש שקם ברשתות החברתיות ממשיך להביע בקול את מחאתו: כך מתקוממת השבוע כנגד שופרסל צרכנית שרכשה עוגיות ללא גלוטן ברשת במחיר היקר ב-45% מזה שבו נרכש אותו מוצר בסמוך במכולת פרטית.

"שתי האריזות שבתמונה", כותבת הגולשת שלומית לפיד, "עוגיות ללא גלוטן וללא סוכר מתוצרת א.א.ק אורנים, נקנו בהפרש של יומיים. זאת שמשמאל נרכשה ב 25.4.12 בסניף שופרסל שלי בקניון מרגליות בהוד-השרון ועלתה 28.99 שקל. זאת שמימין נרכשה היום, 27.4.12, במכולת פרטית בהוד-השרון ועלתה 19.90 שקל. ההפרש במחיר: 45.6%.

"בהנחה הסבירה שגם המכולת לא מוכרת במחיר הפסד, שופרסל מרוויחה 9.09 שקלים יותר על המוצר הזה, שמיוחד בעיקר לחולי צליאק וחולי סוכרת. כבוד לשופרסל שזיהו פלח אוכלוסייה שאפשר לחגוג על חשבונו".

השיתוף של לפיד בפייסבוק עורר סערה וזכה למאות תגובות ולייקים.

מחירי המוצרים ללא גלוטן, יש לציין, גבוהים גם ככה באופן ניכר ממחירי מוצרים מקבילים המכוונים לקהל הרגיל - כשבניגוד למתרחש במדינות אחרות, הם כלל אינם מסובסדים עבור מי שנאלץ לרוכשם.

שופרסל / מתוך: יוטיוב
 שופרסל / מתוך: יוטיוב

בעקבות הפרסום בפייסבוק, שזכה במהירות למספר שיתופים גבוה, מיהרה גם תנועת "ישראל יקרה לנו" לפנות במכתב להנהלת שופרסל, ובו היא תוהה: "האם מקובל על הנהלת שופרסל שחולים במחלת הציליאק ישלמו בשופרסל מחירים הגבוהים ב-45% ממחיר מוצר זהה במכולות? מזון באופן כללי אינו צריך לשמש כאמצעי לרווחים על גבו של הציבור - בפרט לא ציבור מוחלש".

ב"ישראל יקרה לנו" הזהירו הבוקר את הרשתות הגדולות - שופרסל ומגה - לבל יעלו מחירים, ואיימו בחרם צרכנים ארוך ורחב-היקף. (לסיפור המלא)

משופרסל נמסר בתגובה: "שופרסל מוכרת את המוצרים המדוברים לאורך השנה במחירי שוק תחרותיים, ואף העמידה מוצרים אלה במבצעים אטרקטיביים בעת האחרונה. אין מקום להשוואת מחירי המוצר למכולת פרטית אשר מוכרת באופן נקודתי את המוצר המדובר במחירים הנטענים".