אזרח ישראלי חשוד בהברחת 100 סמארטפונים אייפון 4S

חוקרי רשות המסים עיכבו לחקירה תושב ירושלים שניסה להתחמק מתשלום מס בהיקף 120 אלף שקל, והצהיר כי החבילות על שמו מכילות "ספרים"

אזרח ישראלי חשוד בהברחת 100 מכשירי אייפון 4S במכס בשווי כולל של 400 אלף שקל, ובניסיון להתחמק מתשלום מס בהיקף 120 אלף שקל. לפי הודעת רשות המסים שנשלחה לתקשורת, החשוד, מיכאל קליין, שוחרר על-ידי בית משפט השלום ברמלה תחת מגבלות.

לפי ההודעה, קליין הגיע אתמול (א') למשרדי שירות הלקוחות של פדקס בנתב"ג, כדי לשחרר 5 חבילות שהיו אמורות לדבריו להכיל ספרים. כדי לשחרר את החבילות, החשוד לחץ ומיהר להביא עוד באותו יום ייפוי-כוח מבני משפחתו לבקשת החברה - והחבילות נמסרו לידיו על-ידי חוקרי המכס במסירה מבוקרת.

לבקשת החוקרים, קליין פתח אחת מהחבילות, ובבדיקה התגלה כי כל אחת מהחבילות מכילות כ-20 מכשירי סמארטפון מסוג אייפון 4S, בניגוד למה שהוצהר על-ידי קליין.

קליין מסר בחקירה את שמו של חשוד נוסף מתגורר בארה"ב, אשר ביקש ממנו שמות של אזרחים ישראלים ואת כתובותיהם על מנת שישלח על שמם משלוחי "ספרים" לישראל. לטענתו, קליין נתן את שמו שלו ואת שמות בני משפחתו, ללא ידיעתם.

לדברי רשות המסים, קליין הודה בזיוף ייפויי-הכוח על מנת שיוכל לקבל את החבילות, וכן הודה בחקירתו ב-20 מקרים קודמים לפחות בחודשיים האחרונים, בהם הגיעו לישראל משלוחים בדרך זו תוך שהוא פועל לשחררם באופן זהה.