החידוש של פייסבוק: עידוד תרומת איברים ברשת החברתית

מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, הודיע היום על השקת כלי חדש בפייסבוק שיאפשר למשתמשים לעדכן כי הם תורמי איברים באמצעות פוסט מיוחד על הטיימליין שלהם

מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, הודיע היום על השקת כלי חדש ברשת החברתית הפופולרית שיעודד את מאות מיליוני המשתמשים של פייסבוק לתרום איברים כדי להציל חיים. "אנחנו חושבים שאנשים יכולים לעזור בהפצת המודעות לתרומת איברים בקרב החברים שלהם", אמר צוקרברג בראיון שהעניק לרשת ABC. "אנחנו חושבים שזה יכול להיות חלק חשוב בפתרון המשבר הקיים בתחום".

"אנחנו רוצים לעשות את זה פשוט: המשתמש מכניס את המדינה שבה הוא מתגורר כדי שנוכל לחבר בינו לבין השלוחה המקומית שעוסקת בתרומת איברים", אמר צוקרברג.

השירות החדש יפעל בינתיים בארה"ב ובבריטניה ויאפשר למשתמשים לעדכן כי הם תורמי איברים באמצעות פוסט מיוחד על הטיימליין שלהם, כמו גם מתי, איפה ולמה הם החליטו להיות תורמים. משתמשים שעדיין לא נרשמו כתורמי איברים אך מעוניינים לדעת יותר על הנושא, יוכלו למצוא לינקים שימושיים של הארגונים העוסקים בתחום ושמשתפים פעולה עם פייסבוק.

צוקרברג סיפר לכתבת התוכנית "בוקר טוב אמריקה", רובין רוברטס, כי הרעיון עלה במהלך ארוחת ערב עם חברתו, פריסיליה צ'אן, שמשלימה בימים אלה את לימודי הרפואה שלה, וכן בעקבות שיחה שקיים צוקרברג עם מנכ"ל אפל המנוח, סטיב ג'ובס, שמת מסרטן באוקטובר אשתקד אך הצליח לשרוד במשך שנים לאחר שעבר השתלת כבד. "הסיפור של ג'ובס הוא אחד מני רבים, שזכו לתרומת איברים שהאריכו את חייהם", הוסיף המייסד-שותף של פייסבוק.

צוקרברג סיפר בראיון כי חברתו סיפרה לו על מטופלים שפגשה שמצבם מתדרדר לאור העובדה כי אינם מצליחים למצוא תורמים לאיברים שחיוניים לבריאותם. צוקרברג הזכיר נער שהיה צריך השתלת לב ושהעור שלו הכחיל בעקבות מחסור בחמצן אך שבועות בודדים לאחר שעבר השתלה, כבר חזר להתאמן ולעשות ספורט.

בהודעה רשמית שהוציאה פייסבוק נכתב כי "כיום, יש 114 אלף אנשים בארה"ב ומיליונים ברחבי העולם שמחכים להשתלת לב, כלייה או כבד שיצילו את החיים שלהם. רבים מהאנשים האלה - ממוצע של 18 אנשים ביום - ימותו בגלל שפשוט אין מספיק תורמי איברים כדי לענות על הביקוש הרב". עוד נכתב בהודעה כי "מומחי רפואה מאמינים כי הרחבת המודעות לתרומת איברים יכולה לעזור כדי לפתור את המשבר הזה. אנחנו מאמינים שמספיק לספר לחברים שאתה כמשתמש החלטת לתרום איברים, כדי שכוח השיתוף והתקשורת בפייסבוק ישחקו תפקיד חשוב ביצירת המודעות הזו".