ההיסטוריה מלמדת: צאו מהבורסה, לפחות עד אוגוסט

היסטורית, חודש מאי הוא זמן טוב לצאת מהבורסה, ולא לשוב אליה לפחות עד חודש אוגוסט ■ חודש יוני הוא הגרוע ביותר בבורסה - עם תשואה שלילית ממוצעת של כ-1% מאז 1992

מושקעים עמוק בבורסה המקומית? היסטורית, חודש מאי הוא זמן טוב לצאת מהבורסה, ולא לשוב אליה לפחות עד חודש אוגוסט. כך, לפי נתונים ששוקללו על ידי כלל פיננסים.

הסיבה: מבדיקה שבוצעה לבחינת התשואה החודשית הממוצעת בכל חודש וחודש בבורסה המקומית, יחד עם הסיכוי שבאותו חודש תניב הבורסה תשואה חיובית - עולה כי החודשים ה"מסוכנים" ביותר הינם מאי עד אוגוסט.

לפי הבדיקה, חודש מאי הוא החודש הרביעי לפני הסוף באשר לסיכויי הבורסה להניב תשואה חיובית בסופו - כאשר רק כ-60% מחודשי מאי, מאז 1992, הניבו תשואה חיובית. זאת, בניגוד למשל לחודשים אפריל ודצמבר, שהניבו תשואה חיובית ב-80% מהמקרים.

גם בחודשים יוני, יולי ואוגוסט - עם סיכויים של 35%, 50% ו-45% לתשואה חיובית בהתאמה - המצב לא נראה מזהיר.

ומה באשר לתשואה הממוצעת? גם כאן, בתקופה של מאי עד אוגוסט מציג מדד ת"א 100 תשואות יחסית נמוכות מבחינה היסטורית, עם תשואה חיובית ממוצעת של 2% בלבד במאי, לעומת תשואות שליליות של 1% וכ-0.5% ביוני ובאוגוסט - החודשים היחידים המציגים לאורך התקופה (מ-1992) תשואה ממוצעת שלילית. גם ביולי המצב לא מזהיר, עם תשואה חיובית ממוצעת של 1% בלבד.

תשואה חודשית
 תשואה חודשית