לאומי: לדחות את הצעת הרכש בפועלים אי.בי.אי

מחר הוא יום ההיענות האחרון להיענות להצעת הרכש שהגישו אי.בי.אי ורונן צלניר למניות הציבור בחברת החיתום שבשליטתם ■ נראה כי דין ההצעה להיכשל, משום שבעלי המניות הגדולים בפועלים אי.בי.אי סבורים כי היא אינה אטרקטיבית דיה

מחר (ד') הוא יום ההיענות האחרון להיענות להצעת הרכש שהגישו אי.בי.אי ורונן צלניר למניות הציבור בחברת החיתום שבשליטתם, פועלים אי.בי.אי. נראה כי דין ההצעה להיכשל, משום שבעלי המניות הגדולים בפועלים אי.בי.אי סבורים כי היא אינה אטרקטיבית דיה. הערכה זו מקבלת חיזוק מידי מחלקת המחקר של בנק לאומי.

מאז פורסמה בתחילת אפריל הצעת הרכש הראשונה של אי.בי.אי וצלניר, יו"ר חברת החיתום, ל-8% ממניות החברה, הוסיפה מנייתה כ-15% לשוויה.

ההצעה הראשונה נקבה במחיר של 7.5 שקל למניה, דומה למחיר השוק באותה עת, ובהמשך החודש שופרה ההצעה ל-8.2 שקל (עלות רכישה כוללת של 12 מיליון שקל) - בדומה למחיר השוק כיום.

בית ההשקעות אי.בי.אי מחזיק ב-34.4% ממניות חברת החיתום ואילו צלניר, יו"ר החברה, ב-8.5%. שותף עמם בגרעין השליטה בנק הפועלים, המחזיק ב-20% מהמניות (ואיננו חלק מהניצעים). בעלי העניין הגדולים בחברה מקרב הציבור הם הראל השקעות ובית ההשקעות אנליסט, המחזיקים בכ-7% כל אחד, ועילדב השקעות המחזיקה ב-5%.

"להחזיק במניה"

לאומי ממליץ לבעלי המניות "להמשיך להחזיק במניה על מנת להמשיך ליהנות מתשואת דיבידנד נאה", וזאת "למרות הסחירות הנמוכה ממנה החברה סובלת". בלאומי מציינים כי בנוסף לתשואת הדיבידנד, שעמדה על כ-5% ב-2011 ועל כ-12% ב-2010, אחרי חלוקות של 10 ו-18 מיליון שקל בהתאמה, פועלים אי.בי.אי מתאפיינת גם במינוף נמוך של כ-4%, ונסחרת במכפיל הון אטרקטיבי של 1.15. יחד עם זאת, מדגישים בלאומי, "יש לקחת בחשבון שלאחר מועד הקיבול עשוי מחיר המניה לשוב לרמתו טרם ההצעה".