חברת החשמל תתחיל למשוך כספים מוועד העובדים

ביה"ד הארצי לעבודה בירושלים נתן אור ירוק: הנהלת חברת החשמל תמשוך היום סכומים ראשונים מתוך 600 מיליון שקל שהופקדו לטובת עובדי החברה לצורך חשמל חינם והטבות שכר נוספות ■ הכסף ישמש את החברה לרכישת דלק לייצור חשמל

הנהלת חברת החשמל תמשוך היום (ה') סכומים ראשונים מתוך 600 מיליון שקל שהופקדו לטובת עובדי החברה לצורך חשמל חינם והטבות שכר נוספות. הכסף ישמש את החברה לרכישת דלק לייצור חשמל.

אמש (ד') נתן בית הדין הארצי לעבודה אור ירוק למהלך, לאחר שדחה את בקשת ועד עובדי חברת החשמל לרשות ערעור על החלטת בית הדין האזורי לעבודה, שדחה את התנגדותם למשיכת הסכום.

על משיכת כספי החשמל חינם החליט דירקטוריון חברת החשמל בראשות היו"ר, האלוף במיל' יפתח רון-טל, ב-22 במארס.

הכספים הם חלק מהשתתפות החברה בתוכנית החילוץ שגיבש האוצר, שנועדה לאפשר לה לגשר על פער תזרימי של 6 מיליארד שקל, שנוצר עקב הצורך לרכוש דלק יקר לייצור חשמל במקום הגז הטבעי ממצרים שהזרמתו הופסקה.

בתגובה הכריז ועד העובדים על סכסוך עבודה, אך בית הדין לאזורי בחיפה קיבל את בקשת ההנהלה ואסר על העובדים להמשיך בעיצומים. בית הדין התיר להנהלה למשוך את הכספים, בנימוק שמדובר בכפל הטבה משום שעובדי חברת החשמל מקבלים חשמל חינם ללא צורך בתשלום כלשהו מצד החברה.

הכסף שהופרש לחשבון הנאמנות מיועד למקרה שבו יסופק החשמל על-ידי יצרנים פרטיים והעובדים והגמלאים יידרשו לשלם עליו. בנוסף הופקדו בחשבון הנאמנות כספים לטובת שי לחג והטבות אחרות בהיקף כולל של 2 מיליארד שקל.

יצוין כי ועדת הרגולטורים, שממרכזת את התנהלות המדינה מול חברת החשמל, החליטה לאחרונה להורות לדירקטוריון החברה על משיכת מלוא הכספים שהופקדו בחשבון הנאמנות.