הוט תידרש להגיש בקשה להחלפת ערוץ 8 חצי שנה לפני המועד

מועצת הכבלים והלוויין ערכה היום שימוע לחברת הוט בנוגע להחלפת ערוץ 8 בערוץ תיעודי חדש בינואר 2013 ■ עד כה הוט טרם הגיש בקשה רשמית למועצת הכבלים והלוויין, שבכוחה גם לפסול את הבקשה אם אינה עומדת בתנאי איכות התוכן

מועצת הכבלים והלוויין ערכה היום (ה') שימוע להוט בנוגע להחלפה הצפויה של ערוץ 8 בערוץ תיעודי אחר. מסתמן כי המועצה תדרוש מהוט כבר בימים הקרובים להסדיר מספר סוגיות, לרבות הדרישה כי הבקשה להחלפת ערוץ שתוגש לרגולטור לצורך אישורו, תצטרך להימסר לפחות חצי שנה מראש. זאת בין היתר בעקבות החשש שהעלו היום היוצרים בפני המועצה כי לא ניתן להרים ערוץ כל-כך מורכב ומסובך בתקופה כל-כך קצרה.

במסגרת השימוע היום קיימו חברי המועצה 3 דיונים: אחד עם סמנכ"ל התוכן ורגולציה בהוט, יורם מוקדי, והמפיק המיועד של הערוץ החדש, חיים סלוצקי. דיון שני עם מנהל ערוץ 8, אייל אופנהיים, ודיון שלישי עם נציגי היוצרים.

"העלנו את החששות שלנו בפני חברי המועצה, אך לא קיבלנו בשלב הזה תשובות כלשהן", אומרים נציגי היוצרים. "אמרנו שאנחנו חוששים מכך שמדובר במהלך חפוז שההשלכות שלו לחלוטין אינן ברורות. כל עוד חברת נגה תקשורת לא משחררת את ההפקות שברשותה, אנחנו לא רואים איך הם יצליחו לעלות לאוויר ערוץ איכותי עד ינואר 2013".

"המהלך כולו נראה לנו רשלני וחפוז, והוא צפוי לפגוע הן בקהל הצופים והן ביוצרים", הוסיפו היוצרים, שהדגישו כי אין להם העדפה בין נגה תקשורת או הערוץ החדש שיוקם, כל עוד הוא לא ייפול מהערוץ הקודם בהשקעה ביצירה המקומית.

למרות שעדיין לא התקבלה החלטה רשמית, נראה כי לפחות חלק מהטענות של היוצרים נפלו על אוזניים קשובות, וכי המועצה קיבלה את טענותיהם, כאמור, על כך ש"לא ניתן להרים ערוץ כל-כך מורכב ומסובך בתקופה כל-כך קצרה".

מועצת הכבלים והלוויין צפויה לדרוש בזמן הקרוב מספר דרישות מהוט הקשורות בשמירה על המאפיינים האיכותיים של ערוץ 8. מסתמן כי המועצה תקציב לו"ז להצגת הבקשה בפניה. זאת כדי לאפשר זמן מקסימלי אפשרי ליצירת תכנים תיעודיים חדשים איכותיים בטרם יעלה הערוץ לאוויר בינואר 2013.

בנוסף, נראה כי המועצה תצפה מהוט להסדיר סוגיות שונות, ובהן רכישת תכנים מהארכיון של המפעיל הקודם כדי לא לפגוע בקהל הצופים.

כפי שפורסם בהרחבה בשבועות האחרונים, ערוץ 8, שמציין בימים אלה 20 שנות שידורים, צפוי להיות מוחלף בינואר 2013. ארגוני היוצרים הביעו בשבועות האחרונים, מאז נודע על המהלך, את חששם כי המהלך צפוי לפגוע בהם ובצופים, שכן האינטרס היחיד העומד על הפרק הוא כלכלי בלבד. הדברים נאמרו על רקע העובדה שקיים קונצנזוס על כך שמדובר בערוץ איכותי שמפיק תכנים איכותיים, וכן על רקע כך שחברת הכבלים הוט לא קיימה איתם דיאלוג כלשהו בטרם התקבלה ההחלטה.

יש לציין כי בשלב זה חברת הוט עדיין לא הכריזה כי נחתם הסכם מול המפיק חיים סלוצקי.

יו"ר מועצת הכבלים והלווין, ניצן חן, סירב להתייחס לפרטי השימוע.

מהוט נמסר: "אנו נפעל בהתאם להוראות המועצה".