אנליסטים בוול סטריט: "מאי הוא חודש מחורבן לשווקים"

לאחר שה-S&P500 עלה ב-12% מתחילת השנה, יוצאים אנליסטים בוול סטריט בתחזיות שחורות להמשך השנה ■ אסטרטג השקעות: "אני ממליץ למכור כרגע" ■ מנהל קרן גידור: "יותר סיכון מסיכוי, השוק ירד ב-12% עד סוף השנה"

למרות החששות המתמשכים ממשבר החוב באירופה וההאטה בצמיחה בכלכלת ארה"ב וסין, המשקיעים בוול סטריט גילו אופטימיות מתחילת השנה ושלחו את מדד ה-S&P500 לעליות של כ-11.5% מתחילת ינואר. כעת, תוהים אנליסטים רבים אם מגמה זו צפויה להימשך, או שדווקא הגענו לשיא - ומעתה, דברים רק יהיו גרועים יותר.

"אני לא כל-כך אופטימי לטווח הקצר - חודש מאי הוא בדרך כלל גרוע לשווקים", אומר מייקל קון, אסטרטג השקעות ב-Atlantis Asset Management. "אני מוכר כרגע רק בגלל הסתברות עונתית לירידות, לא מעבר לכך".

גם האישוש שהתקבל היום בארה"ב למצב שוק התעסוקה המקרטע, עם פרסום דוח התעסוקה לחודש אפריל, יחד עם נתוני מאקרו לא מעודדים בארה"ב והבחירות הצפויות בצרפת וביוון באירופה - תורמים לתחושת המשקיעים כי המצב עלול רק להרע.

גם אורי לנדסמן, נשיא קרן הגידור פלטיניום, לא אופטימי. לדעתו על המשקיעים שבוחרים להישאר בשוק, להיות סלקטיביים ולגדר את ההשקעות שלהם כמו שצריך. "לתחושתי, הגענו לשיא השנה", הוא מסביר.

"אני מאמין שה-S&P500 יירד עד ל-1,200 נקודות בשלב מסוים השנה (ירידה של 14%). האיזון בין הסיכון לסיכוי הוא לטובת הסיכון", הוא מסכם.