יוסי פרנק על שלמה מעוז: "גם הבן שלי חזר לגור אצלי בבית - הוא טפיל?"

לאחר שמעוז כינה את הצעירים "טפילים שמתעלקים על הוריהם", עונה לו פרנק בחריפות: "מגיע להם לשתות בירה, לרקוד ואפילו - רחמנא ליצלן - לטוס לחו"ל"

יוסי פרנק, מנכ"ל אנרג'י פייננס, תוקף היום (א') על במת גלובס TV את הכלכלן שלמה מעוז, שכינה בשבוע שעבר את דור הצעירים בישראל "טפילים שמתעלקים על הוריהם". מעוז אמר את הדברים בתוכנית "לילה כלכלי" לאחר סדרת כתבות ב"גלובס" על יוקר המחיה ועל שאפילו בני 30-40 נעזרים כלכלית בהוריהם.

"שלמה מעוז יוצא בסדרה נוספת של אימרות אינפנטיליות, שחוץ מרצון לתפוס כותרות אין בהן מאומה", אומר פרנק. "אחרי היוונים רועי הצאן, הספרדים העצלנים והפורטוגלים הפיסחים; אחרי האשכנזים על השטרות, הלבנים של בנק לאומי, המושבניקים והקיבוצניקים הגנבים; הגיע תורם של בני 20-30 לספוג את חידודי לשונו הגזענית והרדודה".

פרנק טוען כי גם בנו חזר לגור אצלו בבית: "כן מר מעוז הלא-נכבד, הבן שלי הוא טפיל כהגדרתך; הוא בסך הכול חזר לגור אצלי כתוצר של החלטה כלכלית קרה ושקולה. כהורה, הייתי שותף מלא לקבלתה. הוא חזר הביתה על מנת שיוכל לממן לעצמו שכר לימוד מטורף שהוא תוצר של החברה והשלטון שאתה כה מרבה להלל ולשבח. הוא חזר הביתה כדי שיוכל להמשיך ולממן אחזקת רכב קטן שקנה בכספו שלו אותו חסך מגיל צעיר. הזמן, מה לעשות, הוא משאב יקר וחסר לגילאים אלו ובזבוזו על תחבורה ציבורית יקרה יחד עם תשתית תעבורה גרועה הינו טעות. לתשתית הזאת גם אחראי השלטון אותו אתה כה מעריץ.

"אני ממש לא מרגיש שבני מבזבז את כספי הפנסיה שלי. החברים שלך בשוק ההון, שהיית חלק ממנו לפני שהקיא אותך מתוכו, הם אלו שבזבזו את כספי הפנסיה שלי במשכורות עתק ללא כל הצדקה, חלוקות דיבידנדים מופרזות ו'תספורות' על ימין ושמאל. הם הגורמים לדיאטה שחווים כספי הפנסיה ולא הבירה שהבן שלי שותה".

פרנק דוחה את הביקורת על דור הצעירים וטוען: "מגיע להם לשתות בירה פעם או פעמיים בשבוע וגם ללכת לרקוד מדי פעם ואפילו - רחמנא ליצלן - לטוס לחו"ל ולהוציא כמה מאות דולרים פעם בשנה. גם אני עשיתי את זה בגילם".

צפו בטור המצולם המלא של פרנק בגלובס TV. שלמה מעוז בחר שלא להגיב לדברים.