מה שווה הדיבדנד של אמדוקס

אל תצפו שזה יקפיץ את מחיר המניה, אל תבנו על זה, לא כרגע, והנה ההסבר מדוע

ביום שלישי האחרון נפל דבר. אמדוקס , אחת מענקיות הטכנולוגיה שצמחו כאן, הכריזה על חלוקת דיבידנד ראשונה בתולדותיה.

כן, אמדוקס, שעד עתה (החברה ציבורית כבר 14 שנה) לא כללה את המושג "דיבידנד" בלקסיקון שלה, החליפה תקליט, והגיעה למסקנה שהגיע הזמן לשתף את ציבור משקיעיה בקופת המזומנים היחסית עשירה שלה (896 מיליון דולר), מלבד ביצוע רכישות חוזרות של המניה (Buy Back).

אירוע חריג שראוי להתייחסות יתרה? כן, ולכן אנו מקדישים לו את הטור הזה. מהלך שאמור להקפיץ את מחיר המניה? אל תבנו על זה, לפחות לא כרגע, והנה ההסבר שלנו.

חלוקת דיבידנד, ודאי וודאי בראשונה בתולדות החברה המחלקת, נעשית לרוב כשהמניה לבדה אינה מספקת את הסחורה, או כאשר העתיד של פעילות החברה לא נראה ורוד במיוחד. במקרה האופטימלי זה לא משהו שהופך את ההשקעה בה לאטרקטיבית.

וזהו המקרה של אמדוקס. מתחילת השנה הוסיפה המניה לערכה 8% בקירוב, ואילו בשנה האחרונה מדובר בעלייה של 4% בלבד; זאת לעומת 5% במקרה של מדד הנאסד"ק (13% מתחילת השנה), או 15% מתחילת השנה (10% בשנה האחרונה) במקרה של המדד המשקלל את ביצועי אלף מניות הטכנולוגיה הנסחרות בבורסת ניו יורק (מדד שבו כלולה המניה).

ביצועי חסר לעומת השוק

בקיצור ולעניין, מניית אמדוקס מציגה ביצועי חסר ביחס לשוק הכללי, ולא עזרו הרכישות החוזרות האינטנסיביות שביצעה החברה - כחמישית מסך ההון הכולל נרכש בחזרה במהלך השנתיים האחרונות - ולאחר תקופה זו נותרה המניה על כנה.

אמדוקס, נזכיר, נסחרת כרגע לפי מחיר מניה של 30.76 דולר, המשקף שווי חברה של 5.3 מיליארד דולר.

עניין שני, ולא פחות חשוב, הוא גודל הדיבידנד שתחלק החברה החל מהרבעון הפיסקלי הראשון של 2013 (זה שמסתיים בדצמבר 2012). אמדוקס תחלק, כך לפי החלטת הדירקטוריון, 13 סנט למניה מדי רבעון, וזה אומר 52 סנט מדי שנה (88.3 מיליון דולר באופן אבסולוטי) - סכום שמשקף תשואת דיבידנד שנתית של 1.6% ולא יותר.

תשואת דיבידנד של 1.6% היא נמוכה, ממש נמוכה - לא משהו שהופך את המניה לאטרקטיבית יותר מאשר בעבר, ולראיה התנהגות המניה מאז היוודע דבר חלוקת הדיבידנד הצפויה - ירידה של 3% בקירוב.

וכן, אמדוקס, לפי הצהרותיה, תחזיר כמחצית מתזרים המזומנים החופשי של החברה לבעלי מניותיה (דרך רכישות חוזרות של המניה ודרך הדיבידנד), אך מדיניות זו לא סייעה עד כה למניה, וספק אם היא תסייע בעתיד.

אמדוקס הפכה מזמן מחברת צמיחה לחברת ערך, שמתקשה לספק את משקיעיה (הכנסותיה השנה יצמחו בשיעור מקסימלי של 4%). כפי שזה נראה כרגע, אפילו חלוקת דיבידנד היסטורית לא ממש מרגשת את בעלי המניות בחברה.