תקציב הפרסום של דואר ישראל יוצא למכרז

בתקציב מטפל ב-5 השנים האחרונות משרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב ■ היקף הפרסום של דואר ישראל עמד ב-2011 על 6.4 מיליון דולר במחירי מחירון

‎‎תקציב הפרסום של דואר ישראל יוצא למכרז. בתקציב מטפל ב-5 השנים האחרונות משרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב.

‏הדואר יוצא למכרז למעשה ללא שיקול-דעת עצמאי, שכן הוא כפוף לחוק חובת המכרזים, בדומה לכל משרדי הממשלה. החוזה עם גילקמן-נטלר-סמסונוב הגיע למקסימום ההתקשרות האפשרית, זאת לאחר שעם תום 3 שנות החוזה הוארכה ההתקשרות פעמיים בשנה.

‏מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של דואר ישראל עמד ב-2011 על 6.4 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-2 מיליון דולר במחירים ריאליים. מדובר בירידה משמעותית לעומת שנים קודמות. כך למשל, ב-2010 עמד היקף הפרסום של הדואר על כ-9.3 מיליון דולר, ושנה קודם לכן על כ-10 מיליון דולר במחירי מחירון.

‏יש להניח כי כמו בפעמים הקודמות שבהן התנהל מכרז על תקציב הדואר, גם הפעם הוא יכוון אל משרדי הפרסום הגדולים. קודם לזכייתו של גליקמן-נטלר-סמסונוב בתקציב, החזיק בו משרד הפרסום גלר-נסיס, וקודם לכן יהושע ‏TBWA‎‏.

‏מרשות הדואר נמסר היום (א') כי בתנאים המקדימים למכרז הגבילה החברה את התנאים למשרדי פרסום בגודל בינוני, שיענו על תנאי המכרז כפי שיופיעו בתקשורת ובאתרי המכרזים. עוד נמסר כי גליקמן-נטלר-סמסונוב צפוי להתמודד שוב במכרז. ‏‎‎‏