מקורב ל-IDB: "הורדת הדירוג - צפירת הרגעה למשקיעים"

מקורב להנהלת אי.די.בי, בשיחה עם "גלובס" על הורדות הדירוג של S&P מעלות: "השוק מגיב בתגובת יתר. התשואות של חברות 'BBB' לא עומדות בקנה אחד עם תשואות האג"ח של אי.די.בי"

"באי.די.בי הכל בסדר, הם ממשיכים בתוכנית העסקית שלהם ומבינים שהשוק מגיב קצת באימפולסיביות", כך אמר הערב (א') מקורב להנהלת אי.די.בי בשיחה עם "גלובס", לאחר מהלך הורדות הדירוג של S&P מעלות לקונצרן אי.די.בי אחזקות והחברה הבת אי.די.בי פתוח.

לטענתו, מדובר למעשה במהלך חיובי, שאמור להוות "צפירת הרגעה" למשקיעים. הסיבה: כאשר בוחנים את תשואות איגרות החוב של חברות אחרות המדורגות ברמת "BBB", ניתן לראות תשואות נמוכות יותר מאלה שנושאות כיום בפועל האיגרות של אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פתוח.

"חברות אחרות במועדון ה-'BBB' מציגות תשואות של 10-15% על איגרות החוב שלהן", אמר המקורב. "עדיין מדובר רק בהורדה בדרגה אחת בלבד לאי.די.בי פתוח - וזהו מסר מאד חזק, כי השוק מגיב בתגובת יתר. קרי, התשואות של חברות 'BBB' לא עומדות בקנה אחד עם תשואות האג"ח של אי.די.בי".

"למעשה, מגיע כאן גוף מקצועי כמו מעלות, ומסביר כי למה שקרה בימים האחרונים באיגרות אי.די.בי אין שום הצדקה כלכלית. נכון, מגיע לאי.די.בי תשואות של חברת 'BBB', אבל לא את השיגעון שהיה פה בתקופה האחרונה. זו בשורה מצוינת לחברה".