יוסף שפירא: "אמלא בנאמנות את תפקיד מבקר מדינה"

שופט המחוזי בירושלים, שנבחר אמש למבקר המדינה, אמר בחוגים פרטיים: "אני מקווה לא לאכזב. לא גבה לבי, וכל נושא ייבדק לגופו" ■ ייכנס לתפקיד ב-4 ביולי

"אני מודה על התמיכה ואמלא את התפקיד באמונה ובנאמנות, כפי שמילאתי כל תפקיד אחר במהלך הקריירה הלא קצרה שלי" - כך אמר שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, יוסף שפירא למקורביו, לאחר שנבחר אתמול (ב') למבקר המדינה החדש. עוד אמר שפירא בחוגים פרטיים: "אני מקווה לא לאכזב. לא גבה לבי, וכל נושא ייבדק לגופו".

אמש, לאחר שמליאת הכנסת בחרה בסיבוב ההצבעה השלישי את שפירא לתפקיד המבקר, בהתמודדות מול שופט בית המשפט העליון אליעזר ריבלין, הגיעה לביתו של שפירא בירושלים משלחת של חברי כנסת, בראשות יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, כדי לבשר לו על בחירתו.

שפירא ייכנס לתפקידו החדש ב-4 ביולי, יום לאחר סיום כהונתו של המבקר היוצא, מיכה לינדנשטראוס. עד למועד זה מתכוון שפירא להמשיך ולשמש בתפקידו כשופט, וגם לאחר כניסתו לתפקיד המבקר הוא יוכל לסיים את כתיבת פסקי הדין שנותרו לו במשך 3 חודשים נוספים, כפי שרשאי כל שופט הפורש מכהונתו.

הבוקר (ג') קיבל שפירא שיחות טלפון רבות מספור של מכרים ועמיתים שביקשו לברכו, ואחר-כך נסע לשאת הרצאה בפני שופטים במכון להשתלמות שופטים בנווה-אילן. אף שהסכים לומר מילים אחדות, ממלכתיות, לכלי התקשורת שביקשו לראיינו לאחר הבחירה, חלים עליו עדיין כללי האתיקה לשופטים, המונעים ממנו להתראיין.

מאמץ ניקוי שולחנו של שפירא בבית המשפט המחוזי צפוי להיות קל במיוחד. בחודשים האחרונים, מאז החליט להתמודד על תפקיד מבקר המדינה, קיבל שפירא רק תיקים פשוטים, שאת רובם סיים בדיון אחד, בהחלטה שניתנה על המקום.

נותרו לו עדיין תיקים סבוכים יותר, היושבים על שולחנו יותר מחודשים אחדים, בעיקר בתחום הרשלנות הרפואית. תיקים אלה אורכים זמן ארוך יותר מטבע הדברים, למשל בהמתנה לחוות-דעת רפואיות. תיקים שבהם החל שפירא לשמוע ראיות - בכוונתו לסיים את שמיעתם ולכתוב בהם פסקי דין.

תיקים בודדים אחרים ששפירא טרם החל לשמוע בהם ראיות יועברו לשופטים אחרים במחוזי בירושלים. מעבר לזה, שפירא מעולם לא צבר פיגורים בשמיעת תיקים או בכתיבת פסקי דין, והוא נחשב לאחד השופטים היעילים והזריזים במחוזי.