רבעון קשה לדלק ישראל: ירידה של 56% ברווח הנקי

הרווח הנקי הסתכם ברבעון הראשון בכ-100 אלף שקל לעומת 14 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ■ מנכ"ל דלק ישראל, אבי בן-אסאייג: "הרבעון הראשון של 2012 משקף את מלוא השפעת הפחתת מרווח השיווק על בנזין 95"

דלק ישראל , שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה, פרסמה הערב (ג') את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2012, מהם עולה כי רווחי החברה ירדו כתוצאה מהפחתת מרווח השיווק על בנזין 95 כחלק מהעלייה במחיר הדלק.

ברבעון הראשון חל גידול של כ-10% במחזור המכירות של דלק ישראל שהסתכם בכ-1.6 מיליארד שקל, אולם חלה ירידה של כ-9% ברווח הגולמי, שהסתכם בכ-184 מיליון שקל בשל הורדת מרווח השיווק, קיטון ברווחי מלאי והתחרות הגוברת. זאת, לעומת רווח גולמי של 202 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי בנטרול הפרשה לחובות מסופקים, הסתכם בכ-31.5 מיליון שקל לעומת סך של כ-49.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-36%. הרווח התפעולי החשבונאי הסתכם בכ-26.5 מיליון שקל, בהשוואה ל-49.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, שחיקה של כ-46%. הרווח התפעולי הושפע ממהלכי ההתייעלות בהוצאות ההפעלה והמכירה ומשחיקת הרווח הגולמי כאמור לעיל.

הרווח הנקי, בנטרול הפחתות לחובות והלוואות מסופקים, הסתכם ברבעון הראשון בכ-6.1 מיליון שקל לעומת סך של כ-14 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, והרווח הנקי החשבונאי הסתכם בכ-0.1 מיליון שקל.

מחזור המכירות של רשת חנויות הנוחות "מנטה" גדל בכ-13% והסתכם בכ-70 מיליון שקל, לעומת 62 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מחזור המכירות של הרשת כולל הזכיינים צמחה בכ-15%.

מנכ"ל דלק ישראל, אבי בן אסאייג: "הרבעון הראשון של 2012 משקף את מלוא השפעת הפחתת מרווח השיווק על בנזין 95 ומהלכי ההתייעלות המשמעותיים בהם נקטה החברה. הרווח התפעולי ברבעון מבטא מחד שיפור ביחס לרבעון רביעי ב-2011, ומאידך מלמד על השחיקה שגרמה הפחתת מרווח השיווק ביחס לתוצאות רבעון ראשון ב-2011. במהלך ששת החודשים האחרונים, התמקדה החברה ביישום מהלכי התייעלות ניכרים, ואיתור הזדמנויות עסקיות חדשות למימוש צמיחה רווחית, הן בתחומי הקמעונאות, התעשייה, השירותים והגז".