דיווח: JP מורגן הפסיד עוד מיליארד דולר ב-4 ימי מסחר

מקורבים לנושא ל-CNBC: השוק ניצל את ה"לחץ" בו שרוי הבנק שדיווח על הפסד של 2 מיליארד דולר בשבוע שעבר - והוביל אותו לספוג הפסדים נוספים

לאחר שהכריז על הפסדים של כ-2 מיליארד דולר בגין מהלכי גידור לא מוצלחים, הבנק הגדול והרווחי בארה"ב JP מורגן ספג הפסדים של יותר ממיליארד דולר ב-4 ימי המסחר האחרונים - כך לפי גורמים המקורבים לנושא, שמסרו הדברים ל-CNBC.

מנכ"ל JP מורגן, ג'יימי דימון, הודה בשבוע שעבר כי הבנק ספג הפסדים של כ-2 מיליארד דולר כתוצאה מהשקעה באג"ח "סינתטיות" - הודאה בעקבותיה קרסה מנית הבנק בכ-9% במהלך המסחר ביום ו' האחרון, בעוד סוכנות פיץ' "תורמת" גם היא לפאניקה סביב המניה, ומורידה את דירוג האשראי של JP מורגן ברמה אחת. לאחר שהודה בדבר, אף ציון כי הפסדי הבנק עלולים לגדול ברבעונים הקרובים.

אולם, תהליך זה אותו צפה דימון "נדחס" לארבעת ימי המסחר האחרונים, בעוד קרנות גידור ומשקיעים מנצלים את הלחץ בו שרוי הבנק, כדי לשנות ולממש פוזיציות הנוגעות לבנק.

"זה דבר טפשי שלא היינו אמורים לעשות מכלתחילה, אבל אנו עדיין הולכים להרווח המון כסף הרבעון", אמר דימון בריאיון ל-NBC. "זה לא שהחברה משותקת. זה לא איום קיומי עלינו. פגענו בעצמנו ובמוניטין שלנו, אכן, ואנו מוכנים לשלם את המחיר על כך".

בסיום המסחר בשישי האחרון, הצהירו גם גורמים בפדרל ריזרב וב-SEC (רשות ני"ע) בארה"ב כי הם אוספים חומר לטובת חקירה אפשרית נגד הבנק - במסגרת מאמצי ה'פד' להגביר הפיקוח הכולל על הבנקים, כחלק מתהליך הפקת לחצים שביצע מאז משבר 2008.