"חוק צוהר" של ח"כ עתניאל שנלר אושר בקריאה ראשונה

החוק מטיל על השר לשירותי דת להקים מאגר ממוחשב, בו יהיו כל פרטי רישומי הנישואים והגירושים וכן המעמד האישי של כל אדם המבקש להירשם לנישואים, ויעניק לו את היכולת להירשם לנישואים בכל מקום בארץ

חוק אזורי רישום נישואים ("חוק צוהר") של ח"כ עתניאל שנלר, עבר הערב (ב') בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, ברוב של 28 אל מול 8, לאחר דיון סוער אל מול חברי הסיעות החרדיות.

החוק המהפכני מטיל על השר לשירותי דת להקים מאגר ממוחשב, בו יהיו כל פרטי רישומי הנישואים והגירושים וכן המעמד האישי של כל אדם המבקש להירשם לנישואים, ויעניק לו את היכולת להירשם לנישואים בכל מקום בארץ. בנוסף, החוק עתיד למנוע ביטולי גיור ויצמצם משמעותית את תופעת "נישואי קפריסין".


ח"כ שנלר: "השילוב בין הפתיחות והקלות הבירוקרטית ברישום הנישואים, לצד השמירה על ההלכה היהודית - הוא פריצת דרך ביחסים שבין ערכי החברה הישראלית המערבית והמודרנית - לבין ערכי המסורת היהודית".

יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, שהוא בין יוזמי החוק: "שוב הוכחנו שאנחנו לא נכנעים לאיומים וסחטנות ומקדמים חקיקה חשובה ומהפכנית בתחום של דת ומדינה. לאזרחי מדינת ישראל מגיע להתחתן אצל רבני צוהר מסבירי פנים ונגן על זכותם זאת בחירוף נפש". החוק נותן אפשרות לזוגות להרשם לנישואין לאו דווקא במקום מגוריהם.