שר הפנים ישי הורה: "לכלוא מיידית 2,500 מסתננים"

התגברות מקרי האלימות והפשיעה מצד המסתננים מאפריקה, הביאה את שר הפנים להורות חד משמעית על מעצר מיידי של 2,500 מסתננים

מעצר מיידי של אלפי מסתננים, כך הורה היום שר הפנים אלי ישי לאחר ביקור במתקן תשאולים של מינהל רשות האוכלוסין בבאר שבע. לצורך המשימה, הודיע השר על הקצאת מאות תקנים ליחידת עוז שעוסקת במעצר שוהים בלתי חוקיים.

"אני מציע שכל יפי הנפש ייקחו מסתננים אליהם הביתה למספר שבועות" אמר ישי במהלך הביקור. "שלא יבלבלו את המוח, לא מדובר בפליטים. הם באו לעבוד. צריך לכלוא אותם עד להחלטת בית המשפט בעניין".ישי הכריז על החלטתו במהלך הביקור במתקן והודיע כי לשם כך, יספק ליחידת עוז מאות תקנים: "חשוב שנהיה החלטיים מאוד וברורים מאוד נחושים מאוד עם כל הרגישות אנחנו מאבדים את הזהות היהודית ואת המפעל הציוני", הסביר ישי את החלטתו.

נתניהו: 60 אלף יהפכו ל-600 אלף

במקביל, על רקע המתח המתגבר בין הזרים לתושבים הוותיקים, נערכים בשכונות דרום תל אביב וביישובים נוספים לשורה של הפגנות ופעולות מחאה שיתקיימו ביום רביעי בקריאה לממשלה לפתור את הבעיה. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס שלשום לסוגיית המסתננים והזהיר מהיקפה. "התופעה הזו חמורה ביותר ומאיימת על מרכיבי החברה בישראל, על הביטחון הלאומי והזהות הלאומית", אמר נתניהו, "הבעיה החלה לפני שבע שנים ועם כינון הממשלה הנוכחית החלטנו לטפל בה על כל היבטיה".

נתניהו התריע כי אם הבעיה לא תיעצר, "יהפכו 60 אלף המסתננים ל-600 אלף - שיביאו לביטולה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. לכן, הדבר הראשון שנדרשנו היה להקים מחסום פיזי, ובניית הגדר תושלם עד אוקטובר". ראש הממשלה סיכם ואמר כי ממשלתו ערה למצוקה ותפתור אותה בהוצאה פיזית של המסתננים.