טיול לחג המים בגליל העליון

ב"עמק הנהר הנעלם" בגליל העליון אפשר להירטב בהליכה בין פלגי מים, בטבילה בבריכות ובחתירה בקייקים. ויש גם מלון חדש

לפני שבועות אחדים נפתח ב"גושרים מלון בטבע" אגף חדש המוגדר כאגף בוטיק, חלק מגל טרנדי השוטף את הארץ והופך את ה"בוטיק" לסטנדרט החדש. התחרות, מגמות השוק והקהל והצורך הגובר בבידול הביאו את ענף האירוח להכרה שצריך להתקדם. הנטייה העכשוויות של בתי מלון, כפרי נופש ואירוח, ואפילו של צימריסטים, היא להעניק לנופשים חוויה אחרת, מוקפדת ויוקרתית יותר, ובעיקר מפנקת ואישית. תופעת האגפים העסקיים ומלונות בוטיק לא פסחה על הגליל, ובמלון בקיבוץ הגושרים סיימו את השלב הראשון והשיקו את האגף. עמי פדרמן, יו"ר התאחדות המלונות, אמר שההתאחדות תומכת במגמה הזו יותר מאשר בבניית חדשים, כי במלון קיים כבר נמצאים השטח, התשתיות וכוח האדם, מה שדורש מחצית מסכום הבנייה של מלון חדש.

באגף החדש 47 חדרים מרווחים (32 מטרים רבועים), סוויטה אחת כפולה וטרקלין אירוח. בכל קומה (מתוך ארבע), זוג חדרים עם דלת מקשרת. בחופשות ובחגים יאפשרו למשפחות להתאכסן בהן, ולכן דאגו ל"חוליית הקישור" בין הורים וילדים. החדרים, כיאה לאגפי בוטיק טרנדיים, מעוצבים בגוונים כהים, והריהוט מסוגנן ומודרני. בעיניי, הטונים הכהים לא מחמיאים לחדר, מאפילים ומבגירים אותו. הטרקלין לעומתו בוהק ומשרה אווירה צעירה בזכות כיסאות בהירים בלבן ובירוק מרענן. יש בו טלוויזיה גדולה, שתי עמדות מחשב, עיתונים ומגזינים, מזנון עם שתייה חמה וקרה, וכיבוד כל-כך אסתטי שלא בא לקלקל. בחדרים חסרו פינוקים קטנים, אבל הם מתווספים בהמשך (950-1,270 שקלים, טל' 04-6816001).

מנכ"ל המלון איתן רחימי מספר על השקעה ראשונית של 32 מיליון שקלים, כאשר בקומת הקרקע באגף עתיד לקום במהלך 2013 ספא רחב ידיים, כמו גם אולם כנסים. תוספת החדרים הופכת אותו למלון הגדול בגליל העליון, ולצד הבריכות, הספא ומתקני הכושר והספורט יש בו פעילויות ללא תשלום עם שימת דגש בארץ ישראל ובטבע: טיולי בוקר וערב, ערבי שירה, יצירה לילדים ועוד.

היתרון הוא המיקום. המלון טובל בתוך ירוק מטופח, ופלגי מים נדירים ביופיים שזורמים בין לבין נותנים תחושה של סקנדינביה כמעט. הטיול הכי שווה בסביבה הוא לעמק הנהר הנעלם, שמורת טבע קסומה למרגלות המלון. כשנעלמנו בין שביליה התמכרנו לציוץ הציפורים, נתנו לרחש הרוח בעלים ולקול פכפוך המים להוביל אותנו אל סבך הצפצפות, הפטל, התאנים והתותים.

תחנתנו הבאה הייתה חניון מעיין, משם יצאנו לשיט במסלול האתגרי של קייקי מעיין הגושרים (מגיל 10). המסלול, שאורכו שישה קילומטרים, התחיל במגלשה שזרקה אותנו למים בלי רחמים, ונמשך בקילומטר חסר מנוחה וקופצני עם כמה רגעים שבהם היינו בטוחים שאוטוטו ניפרד מהקיאק בלי שהספקנו להכיר. הזרימה הייתה מדהימה, עם כמויות מים מרשימות ובעוצמה מרטיבה, פיצוי מהחורף האחרון אחרי שנות יובש ארוכות. מפלונים, סלעים ושלל מכשולים איימו עלינו לכלותנו, ולא צלחו.

מניסיון העבר לא לקחנו ציוד אלקטרוני כי המים חסרי רחמים, אבל בחברת מאקי פוטו של שחר גומא ושל תמיר פרץ מצאו פתרון: הם משכירים מצלמות מוגנות מים מקנדה לצילומי וידיאו וסטילס. אז התנסינו. המצלמה מתחברת ברצועה ליד, ועמדה בטבילות ובשפריצים למיניהם ואפילו טעמה כמה תותי עץ מתוקים ויכלה להם. התותים, אגב, היו האטרקציה של המסלול. ממש עכשיו כורעים העצים מעומס פרי עסיסי וגולשים מגדות הנחל. כעבור כשעתיים חזרנו סחוטים ומרוצים.

למשפחות (עם ילדים מגיל 5) המסלול קצר ורגוע יותר. לאורחי המלון ולמזמינים באתר יש 20% הנחה (68-105 שקלים, 077-2717500). את קטעי הצילום קיבלנו על דיסק און קי, ונותר עוד הרבה מקום לצילום. לרוב הסוללה נגמרת לפני הג'יגה, והתוצאה הסופית הייתה די סבירה. כדאי רק לנקות את העדשה מטיפות מים, שאחרת הופכות לחלק מהתמונה (80 שקלים, טל' 054-6693214).

כדאי לקפוץ גם לחורשת טל (טל' 04-6942440). עם הבריכות הצוננות, עצי האלון העתיקים, עדר היחמורים הרועה בסמוך ופלגי המים הזורמים, במיוחד בחג השבועות.