על רקע מכירת כלל תעשיות: נייר חדרה מפטרת 120 עובדים

מדובר בעובדים המועסקים בחוזים אישיים, מחציתם באתר בחדרה ■ בסוף החודש יכנס לתוקפו סכסוך העבודה עליו הכריז הוועד

תשעה ימים לאחר שנייר חדרה פרסמה את נתוני הרבעון האחרון שהצביעו על מעבר להפסד של 1.6 מיליון שקל לעומת רווח של 41 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, הודיעה היום (ד') החברה לבורסה על החלטתה לפטר 120 מתוך 3,200 העובדים בקבוצה.

ל"גלובס" נודע כי מעל מחצית מהעובדים האלה מגיעים מהאתר המרכזי בחדרה, מקום מושבה של חברת האם. חלק מהמפוטרים הם עובדים זמניים בתחום הייצור וחלק אנשי מטה והנהלה. נייר חדרה היא חלק מקבוצת כלל תעשיות שבשליטת אי.די.בי של נוחי דנקנר, שאמורה לעבור בקרוב לידיו של איש העסקים לן בלווטניק. המפוטרים מועסקים כולם בחוזים אישיים ועל כן הנהלת הקבוצה לא נדרשה למו"מ על כך מול ועד העובדים המייצג את העובדים המאורגנים, שממילא הכריז בשבוע שעבר על סכסוך עבודה בעקבות שורה של קיצוצים חד צדדיים לכאורה מצד ההנהלה והפרה לכאורה של ההסכמים הקיבוציים.

אדי חננוב, יו"ר ועד העובדים באתר שבחדרה, ביקש "להזכיר" בשיחה עם "גלובס" לרוכש המיועד של כלל תעשיות, כי החברה מצויה בשיאו של סכסוך עבודה: "האם הוא יודע מה מצב המפעל פה? האם הוא יודע שבסוף החודש אנחנו מתכוונים לפתוח בעיצומים ואחריהם אולי גם בשביתה? האם הוא יודע שאנחנו מתכננים להגיש 400 תביעות אישיות על פגיעה חד צדדית בשכר שלנו? כדאי שהוא יידע את כל זה".

לדברי חננוב, רק לפני חצי שנה הסכים ועד העובדים להוציא לפרישה מוקדמת 70 עובדים ותיקים, שמהווים 20% מהעובדים המאורגנים. על כן, לדבריו, לא היתה סיבה של ממש לבצע קיצוצים נוספים. יצוין כי המעבר של נייר חדרה להפסד ברבעון האחרון נבע מעלייה של 66% בעלויות הייצור, זאת בין היתר בשל מעבר לשימוש מוגבר בסולר לצורך הסקה, על חשבון הגז שאספקתו מים תטיס הצטמצמה והתייקרה במקביל.