החל המשפט בלונדון בתביעה של גאידמק נגד לבייב

גאדימק טוען שלבייב הפר חוזה שנחתם בין הצדדים ובו הסכימו להתחלק ברווחים מבפעילות המסחר ביהלומים באנגולה ■ צוות ההגנה של לבייב מכחיש קיומו של חוזה כזה

בית המשפט הגבוה בלונדון התחיל אתמול (ד') בתביעה שהגיש המיליארדר ארקדי גאידמק נגד לב לבייב בנוגע למחלוקת בין הצדדים בנושא חלוקת הרווחים מעסקי היהלומים של לבייב באנגולה שבאפריקה. גאידמק טוען שבשנת 2001 חתם חוזה עם לבייב במסגרתו הם יתחלקו ברווחים מעסקי היהלומים של לבייב באפריקה.

במהלך הדיון טען גאידמק שקיים עותק אחד של החוזה החתום בין השניים, שנחתם בדצמבר 2001 בתל אביב, והוא נמצא בנאמנות אצל הרב הראשי של רוסיה שלמה פנחס לזר. אולם במהלך הדיונים אתמול נטען שלזר, שאינו צד במשפט ולא צפוי להעיד, כבר אינו מחזיק אצלו את העותק המדובר.

דייויד וולפסון מי שמייצג את גאידמק במשפט אמר במהלך הדיון: "התביעה הזאת מתנקזת סביב שאלה אחת: האם מר גאידמק ומר לבייב כרתו חוזה בינהם בדצמבר 2001 לפיו הם מסכימים להתחלק ברווחים של המסחר ביהלומים במדינת אנגולה שבאפריקה?".

בתצהיר שהוגש לבית המשפט, טוען גאידמק שבהתחלה עמד לבייב בהסכם והוא העביר לו תשלומים במסגרתו, אולם לבייב "בגד באמון שגאידמק העניק לו" והוא הפסיק לשלם את התשלומים כמתבקש והוא אפילו מתכחש בכלל לקיומו של חוזה כזה.

צוות ההגנה של לבייב מכחיש את קיומו של חוזה כזה כפי שמתאר אותו גאידמק וטוענים שאכן נחתם חוזה בין השניים אבל הוא עסק בתרומות לצדקה. צוות ההגנה של לבייב צפוי להציג את גירסתו בהמשך הדיונים שצפויים להימשך שבועיים.