מה ג'ובס היה אומר? טים קוק מוותר על דיבידנד של 75 מ' ד'

ממסמכים שהגישה יצרנית האייפון והאייפד לרשות לניירות ערך בארה"ב עולה כי מנכ"ל החברה ביקש לוותר על חלקו בחלוקת הדיבידנד שעליה הכריזה החברה לפני כחודשיים

טים קוק, מנכ"ל אפל , דחה לאחרונה קבלת דיבידנד בשווי של 75 מיליון דולר, כאשר החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד באמצע חודש מארס. כך עולה ממסמכים שהגישה יצרנית האייפון והאייפד לרשות לניירות ערך (SEC) בארה"ב.

לפי המסמכים, קוק, שקיבל חבילת אופציות בשווי של מיליון דולר מייד עם היכנסו לתפקיד לפני כשנה, ביקש לא לקבל תשלום דיבידנד, כאשר החברה נענתה לרצונם של המשקיעים והחליטה לחלק דיבידנד באמצע חודש מארס.

" מר קוק מבקש לוותר על חלקו ולא לקבל את הדיבידנד המגיע לו", כך מסרה החברה. בהנחה שחלוקת הדיבידנד אכן תצא לפועל, כפי שהחברה הכריזה עליו לפני כחודשיים, שיעורו יעמוד על 2.65 דולרים למניה. לפי היקף המניות והאופציות שמחזיק קוק, הוא יאלץ לוותר על 75 מיליון דולר.

עם זאת, אין לרחם על קוק. לאחר שקיבל לידיו את ניהול החברה שהביאה לעולם את האייפון והאייפד באוגוסט 2011, חודשיים לפני מות המייסד סטיב ג'ובס מסרטן, לקח הביתה חבילת תגמול בשווי 378 מיליון דולר.

שכר הבסיס השנתי שלו היה 900,000 דולר בלבד, וכך גם ההטבה השנתית שלו, אך הוא קיבל 376 מיליון דולר במענק מניות חסומות בהתבסס על מחיר המניה באותה עת. קוק צפוי לראות את התגמול שלו נוסק עוד יותר לסטרטוספרה השנה. מניית אפל עלתה מתחילת השנה בכ-30%.