האיחוד האירופי: "עושים כל מה שאפשר כדי לטפל במשבר"

הנציבות האירופאית שלחה אמש מזכר למנהיגי אירופה, בו היא מבהירה את אחריותם להמשך הטיפול במשבר ■ בנוסף, על הפרק: ארה"ב, סין ויפן נדרשות לרפורמות ■ ויוון? צריכה להישאר בגוש האירו

ממשלות ארה"ב ויפן צריכות לטפל בבעיות המבניות הקיימות בתקציב שלהן, בעוד על סין "לשחרר" מעט את הגבלותיה על היואן - כך מציינים מנהיגי האיחוד האירופי, במזכר שנשלח אתמול (שבת) מטעם הנציבות הכלכלית האירופאית אל משרדי הממשלה של 27 כלכלות האיחוד.

במסגרת המזכר, צוין כי אירופה עושה כל שהיא יכולה, בכדי לטפל במשבר החוב הניצת ביבשת: "אירופה עשתה התקדמות והכירה באחריותה הייחודית להשבת יציבות כלכלית לגוש האירו, ותמשיך לעשות כן", לשון המזכר.

"כעת, תורם של חברי פורום ה-G20 להגביר את מאמציהם לטובת שיתוף פעולה לתמיכה בהתאוששות הכלכלית הגלובלית", נכתב. מנהיגי הפורום צפויים להיפגש בחודש יוני במקסיקו.

בינתיים לסוגיית המשבר המטרידה את אירופה, עוד נפנו מנהיגי היבשת להתייחס לבעיות מבניות בכלכלות ארה"ב ויפן. בארה"ב, קראו המנהיגים לממשל להימנע מהעלאות מסים וקיצוצים נוספים בהוצאות - שני מהלכים אשר צפויים להתרחש עד סוף השנה.

מנהיגי אירופה הזהירו ממה שהם מכנים "צוק פיסקאלי", אשר קיים חשש כי כלכלת ארה"ב "תיפול" ממנו.

באשר לסין, קוראים באיחוד האירופי למדינה לבצע רפורמות במדיניות הפיסקאלית שלה, במטרה להשפיע על שערי החליפין של היואן (המטבע הסיני) מול שאר המטבעות המרכזיים בעולם, בדגש על האירו.

"על סין להמשיך ולבצע רפורמות, במטרה להשפיע על שערי החליפין של המטבע", לשון המזכר. גם יפן קיבלה התייחסות במזכר, תוך שבאירופה מציינים כי עליה "לבצע התאמות פיסקאליות בטווח הבינוני", במטרה לאזן את תקציבה הממשלתי.

ומה באשר ליוון? באיחוד האירופי אישרו, שוב, את הצורך להשאיר את המדינה מוכת החובות בגוש: "צריך לשלוח מסר אחיד וברור של תמיכה בגוש האירו, ושמירה על אחידותו", לשון המזכר.