טבח בסוריה - מועצת הביטחון של האו"ם מאשימה את אסד

מזכ"ל האו"ם באן קימון האשים אמש את המשטר הסורי באחריות ישירה לביצוע הטבח בעיירה חולה בסוף השבוע, במהלכו נהרגו לפחות 108 בני אדם

הטבח בחולה - מועצת הביטחון של האו"ם הטילה הלילה אחריות ישירה על הממשל בדמשק בעקבות הפגזת העיירה חולה בסוף השבוע. צוות המשקיפים בסוריה דיווח כי במתקפה נהרגו לפחות 108 בני אדם, בהם ילדים רבים. עם זאת, לא הוחלט על צעדים מעשיים נגד משטר אסד.

"חברות המועצה מגנות פה אחד ובמילים החריפות ביותר את ההרג - שקיומו אושר ע"י משקיפי האו"ם - של עשרות הגברים, הנשים והילדים", נאמר בהצהרה בתום ישיבת חירום בת שלוש שעות של חברות מועצת הביטחון. "השימוש השערורייתי בנשק נגד אוכלוסייה אזרחית מהווה הפרה של החוק הבינלאומי ושל התחייבויות הממשל בדמשק".

חברות מועצת הביטחון קיבלו במהלך ישיבת החירום דיווח כתוב מאת מזכ"ל האו"ם באן קי מון ואף קיימו שיחת ועידה עם ראש צוות המשקיפים בסוריה - הגנרל הנורווגי רוברט מוד. השניים דיווחו כי הצבא הסורי ירה אש ארטילריה ופגזי טנקים לעבר שכונת מגורים בעיירה חולה, שבמחוז חומס. "המשקיפים ראו את גופות ההרוגים ובדקו את סוגי התחמושת", כתב באן.

"צונאמי של שקרים"

זמן קצר לאחר הצהרת חברות מועצת הביטחון, התייחס שגריר סוריה באו"ם בשאר ג'עפרי לדברים וכינה אותם "צונאמי של שקרים". הוא הוסיף כי הצהרת המועצה "מעוררת רחמים ומצערת" וכי במהלך הפגישה לא הופנתה אצבע מאשימה ישירות כלפי הממשל בארצו.

מוקדם יותר אתמול הביע סגן שגריר רוסיה באו"ם איגור פנקין ספק בנוגע לאחריות של דמשק להרג בחולה. "קיים יסוד מהותי להאמין שמרבית ההרוגים נפגעו על ידי סכינים או הוצאו להורג מטווח אפס", אמר. ארגונים לזכויות אדם בסוריה דיווחו כי אתמול נהרגו לפחות 30 בני אדם מירי של הצבא לעבר שכונת מגורים בעיר חמה.