הרבור גרופ מוכרת בניין משרדים בניו-יורק ב-270 מיליון דולר

חברת הפרייבט אקוויטי שבבעלות ישראלית ואמריקנית, מכרה את בניין ניו-יורק פלאזה 4 לשותפות של זרוע ההשקעות של בנקHSBC ‎‏ וקרן ההשקעות בנדל"ן ‏EDGE‏

חברת הפרייבט אקוויטי הרבור גרופ, שנמצאת בבעלות ישראלית ואמריקנית, מכרה את בניין המשרדים ניו יורק פלאזה 4 שבדאון טאון ניו יורק תמורת 270 מיליון דולר לשותפות של זרוע ההשקעות של בנקHSBC ‎‏ וקרן ההשקעות בנדל"ן ‏EDGE‏.

מדובר בבניין אותו רכשה החברה בינואר 2010 מידי בנק ההשקעות ‏JPMorgan Chase‏ תמורת 107 מיליון דולר. שטחו יותר מ-100 אלף מ"ר ומיקומו בין הרחובות ‏Broad‏ ו-‏Water‏. בעת הרכישה ב-2010 היה 75% מהבניין מושכר לבנק ‏JPMorgan Chase‏, עם חוזה ל-15 שנה.

את ה-20,000 מ"ר הנוספים השכירה הרבור גרופ בשנתיים האחרונות לקבוצת העיתונות המובילה בניו יורק ‏NY Daily News‏ ול-‏American Media‏ שמוציאה לאור מגזינים בתחום הבידור והבריאות בארה"ב. גם שטחי המסחר בבניין הושכרו.

שיעור התפוסה בבניין כיום הוא 95%. "השילוב של ניצול מצב השוק לרכישת הנכס בתנאים אטרקטיביים לפני כשנתיים", אומר ג'י צביבל, סמנכ"ל הרבור גרופ, "תוך ייעול הנכס והשבחתו באמצעות השכרת שטחים שהיו בלתי מאוכלסים בעת הרכישה, הביאו ליצירת ערך משמעותית בנכס, שבאה לידי ביטוי בעסקה הנוכחית, שבה נמכר הנכס במחיר הגבוה פי 2.5 ממחיר רכישתו".

לדברי ג'ורדן סלון, יו"ר ומייסד הרבור גרופ, "בעת רכישת הנכס בינואר 2010 השגת המימון לצורך רכישת הנכס לא היתה פשוטה, אך זיהינו את ההזדמנות והצלחנו לסגור את העסקה יחד עם המימון בתקופה קצרה של שלושה שבועות. במהלך השנה וחצי האחרונות קיבלנו הצעות רבות לרכישת הנכס, אך המתנו בסבלנות לעסקה הנכונה".

קבוצת הרבור גרופ היא בבעלות אלקטרה נדל"ן (20%) ושותפים אמריקנים וישראלים.