"נשקלת הטלת רגולציה על שידורי הטלוויזיה באינטרנט"

‎‎כך אמר מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, בדיון בוועדת הכלכלה על הכוונה של שחקנים חדשים להיכנס לשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית ‏באמצעות האינטרנט

‎‎ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, קיימה היום (ד') דיון לבחינת האפשרות להגברת התחרותיות בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית באמצעות האינטרנט.

שאמה-הכהן אמר כי היוזמה שתאפשר לצפות בטלוויזיה רב-ערוצית בעלות של 80-90 שקל בחודש נשמעת אטרקטיבית, והוועדה התכנסה על מנת לבחון האם המוצר ראוי, ומהם החסמים הרגולטורים שעומדים בפניו.

‏מנהל אגף התוכן בפרטנר, שי גיסין, ציין כי שירותי הטלוויזיה על גבי רשת האינטרנט (‏IPTV‏) צוברים תאוצה בעולם. לדבריו, ההצעה של פרטנר תכלול את הערוצים המשודרים באמצעות עידן+ בחינם, ערוצי תוכן משלימים כמו ספורט ותכנים לילדים וחבילת ‏VOD‏ רחבה במחיר של 80-90 שקל.

עם זאת, לטענת פרטנר החסם המשמעותי לכניסתם לתחום זה הוא שהלקוחות יידרשו לשלם 100 שקל ומעלה לבזק ולהוט עבור שימוש בתשתית הקווית שלהם.

‏מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, אמר כי בימים אלה אנשי המשרד בוחנים את הנושא, כולל את בחינת הצורך בתשלום לחברות הוט ובזק. כמו כן הוא ציין כי נשקלת האפשרות להטיל רגולציה על יוזמות לשידור טלוויזיה על גבי האינטרנט.

‏המפיק חיים סלוצקי הביע חשש כי כניסה של מתחרה לשוק ללא כל רגולציה עליו, המחייבת אותו להפקות מקומיות או מגבילה בנושא תוכן שיווקי, תפגע ביצירה המקומית. לדבריו, אם פרטנר תהייה כפופה לאותה רגולציה המוטלת על הערוצים המסחריים והפלטפורמות, אז ההצעה שלה לא תהיה כדאית.

‏יו"ר מועצת הכבלים והלוויין היוצא, ניצן חן, אמר כי יש צורך להעניק מגרש שווה לטלוויזיה המסורתית ולטלוויזיה באינטרנט, תוך הגנה על ילדים ועל הפקות המקור בלי קשר לטכנולוגיה, כולל הגנות ינוקא לשחקנים חדשים.

‏סמנכ"ל התוכן והרגולציה בהוט, עו"ד יורם מוקדי, הסביר לחברי הוועדה כי הרגולציה בישראל היא הכבדה ביותר בעולם, והשוק הוא כבר תחרותי ומסב הפסדים לשחקנים בו. מוקדי ביקש כי הרגולציה תופחת ואמר כי כל רגולציה שתוסר תתורגם להוזלה לצרכנים.

‏סמנכ"לית הרגולציה ב-‏yes‏, מיכל רפאלי-כדורי, התנגדה גם היא להצעה של פרטנר ואמרה כי על החברה להתחרות באותם תנאי מחויבויות של החברות הקיימות.

גם נציגי היוצרים שנכחו בדיון הביעו את חששם מפני כניסת שחקנים חדשים ללא כל רגולציה בנושא. "זה יכול להוביל לכאוס מוחלט", אמר יו"ר איגוד המפיקים, אסף אמיר.

‏בסיכום הדיון אמר שאמה-הכהן כי בעוד שההצעה של פרטנר נשמעת כמו צעד מבורך, יש צורך במציאת האיזונים המתאימים מול האינטרסים של השחקנים האחרים בענף, תוך תשומת-לב לנושא עוגת הפרסום ודאגה ליצירה המקומית. היו"ר קבע כי הוועדה תקיים דיון נוסף בנושא ביוני.