קשת מקצצת: מורידה את התוכנית "אנשים"

זאת משיקולים כלכליים ■ מפיקת התוכנית, חברת קסטינה, תפטר לפחות 6 עובדים

זכיינית ערוץ 2 קשת החליטה להוציא את התוכנית "אנשים" לפגרה כפויה, בשל שיקולים כלכליים. ל"גלובס" נודע כי לאור זאת, חברת ההפקה קסטינה, המפיקה את התוכנית המשודרת בשעות הפרה-פריים, תאלץ לפטר לפחות 6 עובדים, ועוד עובדי פרילנס רבים יאבדו מקור פרנסה.

ככל הנראה התוכנית תשוב רק בעוד מספר חודשים, אם בכלל.

הסיבה להורדתה של התוכנית קשורה במכסות הרגולטוריות של הזכיינית. התוכנית מוגדרת כתוכנית תיעודית - ז׳אנר שעל-פי הלוח הנוכחי של קשת יש עודף ממנו, ועל כן אין זה כלכלי להשאיר את הרצועה היומית באוויר. זאת לאור העובדה שהרשות השנייה אינה מכירה בעודפי הפקה, והמשבר בשוק הטלוויזיה המסחרית עדיין לא הוסדר. כאשר הלוח יתאזן, עשויה התוכנית לשוב לאוויר.

התוכנית "אנשים", בהגשתו של דרור גלוברמן, עלתה לאוויר לפני כשנה וחצי וזכתה לנתוני צפייה נאים. התוכנית שודרה 3 פעמים בשבוע בערוץ 2 לפני "תוכנית חיסכון", המוגדרת אף היא כתוכנית דוקומנטרית.

מקשת נמסר בתגובה: "מדובר בתוכנית שהצליחה ליצור תוך פרק זמן קצר הרגלי צפייה והובלה ברצועת השידור ואף מהווה נדבך מרכזי בלוח השידורים של קשת. לצערנו, עקב המצב הכלכלי הקשה בה שוררת תעשיית הטלוויזיה ודרישות רגולטוריות שאינן תואמות את המציאות הטלוויזיונית של הערוצים המסחריים, יוצאת התוכנית לפגרה מוקדם מהצפוי".