מענק מדען של 7.7 מיליון שקל לאטוקס ביו נגד החיידק הטורף

חברת אטוקס ביו, המפתחת תרופה נגד זיהומים חריפים, קיבלה את המענק מהמדען הראשי, לפיתוח התרופה Necrotizing Soft Tissue Infections - NSTI

חברת אטוקס ביו, המפתחת תרופה נגד זיהומים חריפים, קיבלה מענק של 7.7 מיליון שקל מהמדען הראשי, לפיתוח תרופה נגד חיידקים טורפים Necrotizing Soft Tissue Infections - NSTI.

חיידק טורף הוא חיידק מפריש שורה של רעלנים, הגורמים להרס רקמות באיזור ההדבקה. הנזק הולך ומתפשט תוך מספר שעות אל מערכת הדם ואיברי הגוף של החולה, ועשוי להוביל לכשל רב מערכתי. אין כיום מענה טיפולי הולם לזיהומים אלה והחולים עוברים שורה ארוכה של ניתוחים להסרת הרקמות הנגועות בשילוב טיפול אנטיביוטי.

המוצר של אטוקס הוא פפטיד (חלבן קצר) הפועל כמווסת של המערכת החיסונית. התרופה נמצאת כעת בניסוי קליני בשבעה מרכזים רפואיים גדולים בארה"ב, בו נבדקת השפעתה נגד חיידקים טורפים.

אטוקס הוקמה על ידי יישום, חברת מסחור הטכנולוגיות של האוניברסיטה העברית, והיא כלולה בפורטפוליו של אינטגרה הולדינגס, חברת האחזקות בתחום הביומד שהקימה יישום.

דן טלמן, מנכ"ל אטוקס ביו, אמר היום: "אנו מודים למדען הראשי על הבעת האמון. התרופה עשויה להוות את הטיפול הייחודי הראשון המאושר בהתוויה זו".