ח"כ אלדד: "לירות בכל מסתנן שינסה לחצות את הגבול"

אלדד: "מי שבכל זאת יצליח לחצות את הגדר, עליו לדעת שהוא ייכלא למשך שנים רבות" ■ שר הפנים אלי ישי לשגריר אריתראה: ישראל לא תהווה יעד עבור הפליטים ■ חשד: אריתראי תקף מינית ילדות בחוף ת"א ודחף את ראשן למים

בניית גדר הגבול בין ישראל למצרים אולי נועדה בתחילה לתת מענה לצרכים ביטחוניים, אך ברור שהשלמתה המהירה תעזור גם לעצור את זרם המסתננים מאפריקה. הבוקר, סיירו בגבול חברי ועדת החוץ והביטחון, שדיברו בשבחה של הגדר והדגישו את חשיבותה. אבל בעוד חלקם הגדול עסק בתהליך התקדמות בניית הגדר, ח"כ אריה אלדד התמקד במה שצפוי לכשתושלם הקמתה.

"המבצע ההנדסי העצום הזה, מרשים ככל שיהיה, לא יצליח לבלום את שיטפון המסתננים. אלא אם צה"ל יקבל הוראה בכתב מהדרג המדיני חתומה בידי היועמ"ש, לפיה יירו בכל מי שמנסה לחצות את הגדר", אמר אלדד, שמשמש חבר בוועדה והוסיף: "מי שבכל זאת יצליח לחצות את הגדר, עליו לדעת שהוא ייכלא למשך שנים רבות".

בניגוד לדבריו של אלדד, יו"ר הוועדה ח"כ רוני בראון הביע את שביעות רצונו מקצב התקדמות בניית הגדר. "בעוד תקופה קצרה תושלם בניית הגדר ואנו מקווים שיהיו שינויים ובמקום אלפי המסתננים - המספר ירד למאות ובסוף יצטמצם לאנשים ספורים בלבד. את האחריות למדיניות הטיפול במסתננים יש להפנות לדרג המדיני ולא לצה"ל".

במקביל לסיור, נועד שר הפנים אלי ישי עם שגריר אריתראה בישראל. במהלך השיחה, עסקו השניים בעיקר בבעיית המסתננים. מלשכתו של ישי נמסר, כי השר פנה לשגריר וביקש ממנו להעביר מסר לבני ארצו, כי ישראל איננה יכולה להוות יעד עבורם והמסתננים העתידיים עלולים למצוא עצמם במאסר.