מכרז שלב ב' לשוק הסיטונאי יפורסם בקרוב

ל"גלובס" נודע כי בעלי הקרקע - עיריית ת"א (25%) וחברת השוק הסיטונאי (75%) מתכננים לפרסם שוב את המכרז בתוך 4-8 שבועות

שלב ב' של מתחם השוק הסיטונאי ייצא בקיץ למכרז מחודש. ל"גלובס" נודע כי בעלי הקרקע - עיריית ת"א (25%) וחברת השוק הסיטונאי (75%), שנמצאת בבעלות תנובה וסוחרי השוק - מתכננים לפרסם שוב את המכרז בתוך 4-8 שבועות, בין השאר לאור "הרוח הגבית" שהתקבלה אתמול עם הסגירה הפיננסית של יזמי שלב א' של המתחם.

אתמול דיווחו החברות גינדי השקעות, חברת משה ויגאל גינדי וחברת רבוע כחול נדל"ן, המקימות את פרויקט "גינדי ת"א" במתחם שלב א' של השוק הסיטונאי, על השלמת רכישת זכויות החכירה ועל הלוואה שקיבלו מבנק הפועלים בסך 730 מיליון שקל לצורך השלמת הרכישה.

שלב ב' יצא בפעם הראשונה למכרז ביוני אשתקד, אבל בצל אירועי המחאה החברתית נדחה המועד האחרון להגשת ההצעות בשלושה חודשים, שבסופם, בתום אוקטובר 2011, נדחה שוב המועד האחרון ללא קביעת מועד חלופי, וזאת על רקע חוסר הוודאות במשק.

חלק זה של מתחם השוק הסיטונאי כולל זכויות לארבעה מגדלים בני 45 קומות, שיכללו יחדיו 1,200 דירות, בהיקף כולל של 1.5 מיליארד שקל. על תכנון המגדלים אחראי משרד משה צור אדריכלים בוני ערים.

ל"גלובס" נודע כי בימים אלה עוסקות עיריית ת"א וחברת השוק הסיטונאי בעבודות התכנון להיתרי הבנייה של מרתפי המגדלים בשלב ב' כדי לאפשר לרוכש הפוטנציאלי זמן מינימלי בין מועד הזכייה ורכישת הקרקע לבין מועד שיווק הדירות. לפרויקט כבר קיים היתר חפירה בתוקף והתוכנית המפורטת למתחם מאושרת.

לפי תכנון זה, היזם שיזכה במכרז יוציא היתר בנייה לפרויקט כשבידיו כבר יהיו היתרי החפירה והיתרי המרתפים המאושרים. היתרון שמקנה ההיערכות להיתרי החפירה והמרתפים כעת, בטרם פורסם המכרז, הוא שהיזם הזוכה יוכל להתחיל בפרויקט עם קבלת המגרש ותיחסך לו שנה של קבלת היתרים.

את המכרז מובילים שי אבא, יו"ר ועדת הנדל"ן בתנובה ומנהל השקעות בכיר באייפקס, וכן עו"ד דיויד אמיד ממשרד ש. בירן ושות'.