מעלות חותכת דירוג סקיילקס של בן דב ב-13 דרגות ל-CC

למרות העסקה להעברת השליטה בפרטנר, חותכים ב-S&P מעלות את דירוג האשראי של סקיילקס ■ מבהירים: לחברה פרופיל נזילות "חלש" ו"פוטנציאל מוגבל" לגיוס נוסף בשוקי ההון

לאחר העסקה להעברת השליטה בפרטנר מאילן בן דב, חותכים היום (ד') בסוכנות הדירוג S&P מעלות את דירוג האשראי של חברת סקיילקס בכ-13 דרגות - לרמה של "CC", תוך שהם מציינים כי לחברה פרופיל נזילות "חלש" ו"פוטנציאל מוגבל" של החברה לגיוס נוסף בשוקי ההון.

לפיכך, מורידים במעלות את דירוג האשראי של סקיילקס לרמה של "CC" מרמה קודמת של "+BBB" - עם תחזית דירוג שלילית, המשקפת אפשרות כי דירוג סקיילקס יירד ל-SD (חדלות פירעון סלקטיבית, או Selective Default) או לחלופין ל-D (חדלות פירעון, Default).

בחברה מעדכנים את דירוגה של סקיילקס לאחר העסקה להעברת השליטה בפרטנר לעמיקם כהן על ידי קרן האצ'יסון, שרוכשת את השליטה בסקיילקס (ובכך חוזרת לשלוט בפרטנר). במסגרת העסקה תמכור סאני (החברה האם של סקיילקס) כ-75% מהחברת הבת להאצ'יסון תמורת כ-125 מיליון דולר, ותקבל בתמורה את פעילות יבוא ושיווק מכשירי סמסונג בישראל תמורת 100 מיליון דולר.

במעלות מציינים כי העברת השליטה בפרטנר מסקיילקס, משפיע לרעה על פרופיל הנזילות של החברה - שמדורג כעת כ"חלש" לעומת "פחות ממספק" בדירוג קודם. זאת, "בעיקר עקב ההפסקה בחלוקת דיבידנדים על ידי חברת הבת, פרטנר". עוד מציינים במעלות כי "החברה גם לא הצליחה לשפר את נזילותה כפי שהצהירה שתנסה לעשות".

בחברת הדירוג מתייחסים לכוונתה של סקיילקס לבצע רכישה עצמית של כ-50% לפחות מסדרות האג"ח שלא ניתנות להמרה של החברה, ומציינים כי מהלך זה למעשה "שווה ערך לחדלות פירעון".

"אנו מעריכים כי מאפייני הרכישה החוזרת במצב של distressed exchange offer מצביעים על כך שהיא נבעה ממצוקה פיננסית ולא רק כתוצאה מהזדמנות, שכן חלק ניכר מבעלי האג"ח הגיעו למסקנה שהם מוגבלים בהשגת חלופות טובות יותר מאשר היענות להצעת החברה לרכוש האג"ח", לשון הודעת מעלות.

בחברת הדירוג צופים כי התזרים מפעילות היבוא והשיווק של מכשירי הסמסונג תכסה "בערך" את תשלומי הריבית הצפויים של החברה ב-2012, אולם ללא הדיבידנדים מפרטנר לא תהיה לחברה נזילות מספקת עד סוף השנה.