אייזנברג: "אלביט הדמיה מבצעת העדפת נושים ברורה"

סוחר המעו"ף עופר אייזנברג דורש כי החברה תרכוש מידיו אג"ח קצרות שרכש במיליוני שקלים ■ אלביט הדמיה: "כל מטרתו לדאוג לעניינו האישי, ולאלץ את החברה לרכוש ממנו את האג"ח במחיר המתואם"

"כשחברה בבעיה היא צריכה להיצמד ללוח הסילוקין שלה, כי אחרת זאת העדפת נושים. אלביט הדמיה צריכה לפרוע קודם את האג"ח הקצרות". כך אמר היום ל"גלובס" סוחר המעו"ף עופר אייזנברג, שרכש אג"ח קצרות (סדרה ב') של חברת ההשקעות במיליוני שקלים, וכעת דורש ממנה לרכוש אותן בערכן המתואם, הגבוה ב-17% ממחיר השוק. ביום חמישי תתכנס אסיפת אג"ח מיוחדת של אלביט הדמיה לדון בבקשת אייזנברג.

התגובה של אלביט הדמיה נחרצת: "כינוס האסיפה נעשה לפי דרישתו של מחזיק אג"ח בודד. אין כל עילה מוצדקת לכינוס האסיפה ולנושאים שנקבעו לדיון בה, שנעשו כאמצעי לחץ בלבד על-ידי מחזיק האג"ח, שכל מטרתו לדאוג לעניינו האישי ולאלץ את החברה לרכוש ממנו אג"ח שהוא מחזיק במחיר המתואם".

מדובר בסדרה קטנה יחסית, בהיקף של כ-28 מיליון שקל ערך נקוב, שאמורה להיפרע במלואה עד פברואר 2014. אייזנברג ביקש מהחברה שתקנה ממנו את האג"ח בערך המתואם, ומשלא נענה, דרש זימון לאסיפת אג"ח לצורך "דיון בקשר עם תוכנית החברה לרכישה עצמית של אג"ח".

אייזנברג: "יש פה העדפת נושים ברורה. אין לחברה כסף להחזיר לאג"ח הארוכות, אבל היא מעדיפה לרכוש אותן, כי זה נוח לה תזרימית. הם רוצים לרשום רווח הון בספרים ולשפר את המאזן שלהם, אבל זה לא הגיוני".

"אני לא סחטן"

אייזנברג, המיוצג על-ידי עו"ד יעקב סבו, טען במסגרת מכתב שהופנה לחברה בחודש פברואר, כי אלביט הדמיה הודיעה במאי 2011 שתבצע רכישה חוזרת של אג"ח. החברה אכן רכשה בחזרה אג"ח שהנפיקה מסדרות שונות, אך לא מסדרה ב' שבה הוא מחזיק. במכתב צורף "איום", כי "בינתיים יימנע מרשי מלפרסם תוכן מכתבו ברבים".

אייזנברג, היום: "אני לא סחטן - קניתי אג"ח עוד לפני 2011. הם ביקשו להיפגש איתי ולא אני איתם, ואמרו לי שכל מה שמעניין אותם זה התשואה של האג"ח. אני עובד לפי החוק, למרות מה שהם מנסים לצייר. אם צריך נגיע לביהמ"ש".

אייזנברג הוא שחקן מעו"ף שעלה לכותרות בסוף 2009. רשות ני"ע חשפה אז כי בינואר 2008 - לאחר ישיבת דירקטוריון בבנק הפועלים שבה הוחלט על פרסום דיווח מיידי בדבר ירידת ערך צפויה של תיק ה-MBS שהחזיק הבנק - העביר ניר ברונשטיין, ששימש אז כמנכ"ל פועלים שוקי הון, את המידע לאייזנברג. האחרון הזרים פקודות מכירה למניות הפועלים בהיקף כספי של כ-16 מיליון שקל, טרם פרסום הדיווח המיידי על החלטת הבנק.

אלביט הדמיה היא חברת השקעות ממונפת הפועלת בתחומי הנדל"ן היזמי במדינות מתפתחות ובארה"ב. על רקע הפסדי החברה בשנים האחרונות, וחוב בעייתי גדול של בעל השליטה מוטי זיסר לבנק הפועלים, צנחה מניית החברה ב-96% מאז השיא שרשמה בסוף 2007, ואילו האג"ח נסחרות בתשואות זבל של 29%-60%.

בחודש שעבר פרסמה אלביט הדמיה ניתוח מקורות ושימושים לשנתיים הקרובות, שלפיו סך החוב סולו של החברה האם הוא 2.8 מיליארד שקל, מרביתו למחזיקי אג"ח ב-8 סדרות אג"ח שונות. החברה צופה יתרת מזומנים חיובית של 203 מיליון שקל בסוף השנה, 305 מיליון שקל בסוף 2013 ו-218 מיליון שקל בסוף הרבעון הראשון של 2014.

את הרבעון הראשון של השנה סיימה אלביט הדמיה עם הכנסות של 418 מיליון שקל ורווח נקי של 50 מיליון שקל.

דוח מקורות ושימושים
 דוח מקורות ושימושים