טביב לקבוצת הרוכשים: "לא מנהל מו"מ עם משקיעים אנונימיים"

קבוצת המשקיעים לרכישת הפועל ת"א בארגונו של עו"ד ניר ענבר, שלחה הצעה רשמית בסך 16 מיליון שקל; טביב המריא לאוקראינה למשחקי יורו 2012

אלי טביב הודיע הערב (א') לקבוצת הרכישה אותה מארגן עו"ד ניר ענבר, מנכ"ל הפועל ת"א לשעבר, כי הוא אינו מקבל את ההצעה בסך 16 מיליון שקל שהגישה הקבוצה הבוקר עבור רכישת המועדון.

הצעת קבוצת הרכישה, מאחוריה עומדים משקיעים אותם מגייסים חיים רמון ומשה תאומים, כללה תשלום מיידי בסך 12 מיליון שקל לטביב, ועוד ארבעה תשלומים שווים של מיליון שקל כ"א, עד יוני 2016. כמו כן, ההצעה החתומה על-ידי ענבר דרשה התחייבות לכיסוי כל חובות המועדון עד היום, כשהמשמעות היא, בין היתר, החזר מצד טביב במקרה של הפסד כספי באחת מהבוררויות והתביעות שעומדות נגד הפועל ת"א. בהצעת קבוצת הרכישה צוין כי במקרה כזה, יקוזזו הכספים מ-4 מיליון השקלים אותם התחייבה להעביר לו בתשלומים.

בתגובתו להצעה, שהגיעה לבא-כוחו יצחק זמיר, הודיע היום טביב כי הוא "אינו מוכן לנהל משא מתן עם רוכשים אנונימיים".

כפי שדווח ב"גלובס", בכוונת קבוצת הרכישה, אם וכאשר ישלימו את העסקה לרכישת המועדון, לחלק את אחוזי השליטה בדירקטוריון בין המשקיעים השונים, בהתאם לאחוז הכספים שישקיעו בקניית הקבוצה. מי שעוד אמור לשבת בדירקטוריון הוא רמון, הפועל לגיוס המשקיעים. גם משה תאומים, מבעלי הפועל ת"א לשעבר, מגייס משקיעים לקבוצת הרכישה, אך הוא אינו צפוי להיות חבר דירקטוריון או להיות מעורב כלל בניהול השוטף של המועדון. אפשרות שנבחנת אצל הקבוצה היא לחתום על הסכם חסות מרכזי עם בית ההשקעות אלטושלר-שחם. בקבוצת הרכישה הביעו היום אופטימיות זהירה בנוגע לתוצאות המשך המשא ומתן מול טביב.

בתוך כך, המריא היום טביב לאוקראינה, שם הוא מתכוון בימים הקרובים לצפות במשחקי יורו 2012. על-פי הודעתו, הוא מתכוון לנהל במהלך שהותו באירופה מגעים למכירת הפועל ת"א עם איש עסקים תושב היבשת.