מאבק הנושים ביצחק תשובה: שכרו יועץ אסטרטגי ועו"ד

כ-70 משקיעים פרטיים המחזיקים כ-50 מיליון שקל גייסו את עו"ד יהודה רסלר ואת היועץ האסטרטגי מוטי מורל ■ עו"ד רסלר: "ההסדר שמציע תשובה שערורייתי ובלתי ניתן ליישום"

מחזיקי האג"ח בסדרות השונות של דלק נדל"ן מחריפים את המאבק נגד בעל השליטה בחברה, יצחק תשובה. כ-70 משקיעים פרטיים המחזיקים כ-50 מיליון שקל גייסו הבוקר (ד') את עו"ד יהודה רסלר ואת היועץ האסטרטגי מוטי מורל, על מנת לגייס מחזיקים נוספים אשר עלולים להיפגע קשות מ"תספורת" של 50% וסעיף "כיסא המפלט" המתגבשים בימים אלה.

לטענת מחזיקי האג"ח, מטרת המו"מ של מנורה והראל עם דלק נדל"ן אינו למצוא פתרון לכל סדרות החוב ולכן החברות אינן מייצגות את האינטרס של רוב בעלי החוב. הסדרות המדוברות הן ד', ה' ו-כ"ה, כאשר סך-כל החוב מוערך בכ-2.1 מיליארד שקל.

כאשר סוגיית "כיסא המפלט" תעלה על הפרק היא תאפשר לתשובה לחמוק מהתחייבויות ההסדר תוך שהוא נהנה מחסינות ופטור מתביעות. במידה וסעיף זה יעבור חברת דלק נדל"ן תגיע לפירוק בעוד מספר חודשים כאשר היא מדוללת מנכסיה וללא זכות מצד המשקיעים להגיש תביעות כנגד האחראים בגין המעשים שהביאו את החברה למצבה.

ביום ו' הבא יקיימו המחזיקים "כנס חירום במטרה לגייס את כלל המחזיקים הפרטיים ולקחת את השליטה בניהול המשא-ומתן".

עו"ד יהודה רסלר: "ההסדר שמציעים תשובה ודלק נדל"ן הוא שערורייתי ובלתי ניתן ליישום. יש בו אינסוף חורים וסעיפים לא סגורים ולקינוח מוצע כסא מפלט לתשובה למשך 18 חודשים. ההסכם מנוסח בצורה כזו שלא ניתן לאכוף אותו, לא ניתן להבין אותו, ולדעתי הדבר הטוב ביותר הוא שאם לא יתוקן ההסדר בצורה משמעותית לשביעות-רצון בעלי החוב, החברה תלך לפירוק, כי אז ניתן יהיה לחקור את בעלי התפקידים בחברה".