"כדאי שתהדקו את החגורות - הקיץ הקרוב הולך להיות קשה"

משקיעים רבים חשים תסכול רב מה"זיגזג" של שוקי המניות, שמקשה על האנסליטים לחזות את כיוון השווקים ■ אסטרטג: "המסחר בכל העולם מתנהל בימים על בסיס כותרות העיתונים, עניין שגורם לתנודתיות רבה ומתסכל הן את השורים והן את הדובים"

משקיעים רבים חשים תסכול רב מה"זיגזג" של שוקי המניות וחוסר הוודאות שמקשה על האנסליטים לחזות את כיוון השווקים. כעת, יוצאים אסטרטגים רבים וטוענים כי התנודתיות הגבוהה תימשך גם בחודשי הקיץ הקרובים וכי משקיעים שאינם מעוניינים להתמודד איתה, כדאי ש"ישבו מחוץ לגדר".

"המשקיעים יכולים לצפות להמשך התנודתיות החדה בשווקים גם בעתיד הנראה לעין, אז כדאי שיהדקו את החגורות כי הקיץ הקרוב הולך להיות קשה", אומר מארק מארטיאק, אסטרטג בחברת הפיננסים Premier/First Allied Securities.

כאמור, שוקי המניות חצו מספר אבני דרך משמעותיות בשבועות החולפים. כל שלושת מדדי המניות המובילים בוול סטריט רשמו את העליות החדות ביותר שלהם ב-2012 (ביום מסחר אחד) - פחות מחודש לאחר שהם רשמו את הירידות החדות ביותר שלהם.

הנתון המעצבן ביותר עבור המשקיעים, הוא שהתנדותיות הגבוהה הניבה להם בחודש האחרון תשואה של קצת פחות מ-1%.

"ה-S&P 500 מדשדש כבר הרבה זמן סביב הרמה של 1,320 נקודות", אומר טוד סלומון, מנהל מחלקת המחקר בחברת ההשקעות שפרס. "המסחר בכל העולם מתנהל בימים אלו רק על בסיס כותרות העיתונים, עניין שגורם לתנודתיות רבה ומתסכל הן את השורים והן את הדובים".