קרדיט סוויס התבקש מהבנק המרכזי בשוויץ להגדיל הלימות הון - ומנייתו צונחת 8%; כור צונחת 7%

הבנק המרכזי של שוויץ לקרדיט סוויס: עצרו דיבידנדים או הנפיקו מניות לחיזוק ההון ■ קרדיט סוויס - ההחזקה המרכזית של כור ■ אי.די.בי רחוקה פחות מ-30% מ"מרג'ין קול" ■ פגוט: "דנקנר יצטרך להחליט בקרוב האם הוא הולך 'עד הסוף'"

מניית קרדיט סוויס צונחת היום (ה') במסחר באירופה בעקבות דרישת הבנק המרכזי השוויצרי מהבנק להגדיל את הלימות ההון, בין היתר באמצעות הפסקת הדיבידנדים או הנפקת מניות לשם הגדלת ההון.

מדובר במכה קשה לנוחי דנקנר, אשר קרדיט סוויס הוא ההחזקה המרכזית של כור שבשליטתו. על פי מחיר מניית קרדיט סוויס, היא רחוקה פחות מ-30% מ"מרג'ין קול" מהבנקים המממנים, בשער של 12 פר"ש למניית קרדיט סוויס.

האפשרות כי קרדיט סוויס אכן יעצור דיבידנדים מכה בכור, אשר הסתמכה מפורשות על דיבידנד מקרדיט סוויס בדוחות הרבעון האחרונים. האפשרות להנפקת מניות עשויה לדלל כמובן את ההחזקות הנוכחיות של בעלי המניות, ביניהם כור.

בדוח היציבות הפיננסית השנתי של הבנק המרכזי נכתב: "עבור קרדיט סוויס, בהינתן נקודת הפתיחה הנמוכה וסיכוני הסביבה, זה מהותי שהוא יתחיל להרחיב את ההון שלו עוד השנה".

קרדיט סוויס חילק במהלך 2011 דיבידנד בגובה 0.75 פר"ש למניה, צניחה לעומת 1.3 פר"ש ב-2010.

פגוט: "דנקנר יצטרך להחליט בקרוב האם הוא הולך 'עד הסוף'"

האסטרטג הראשי של קבוצת איילון יניב פגוט מציין כי "הירידה החדה במניית קרדיט סוויס היא מבחן משמעותי עבור קבוצת אי.די.בי. בקרוב, נוחי דנקנר יצטרך להחליט האם הוא הולך 'עד הסוף' עם הפוזיציה בקרדיט סוויס או נסוג מההשקעה. הסיבה לצומת הדרכים היא הטריגר של 12 פרנק שוויצרי, שיכריח אותו להגדיל ביטחונות - מה שמחייב השקעה נוספת ממשאבי כור לטובת קרדיט. השקעה זו תשפיע על הפרופיל הפיננסי של כור, על המיזוג בין כור לדסק"ש ועתידה להגדיל את הסיכון הפיננסי של הקבוצה כולה".

לדברי פגוט, "אם אי.די.בי תחליט להשקיע עוד מאות מיליוני שקלים לתוך ההשקעה בקרדיט סוויס, היא צפויה להיתקל בביקורת חריפה מצד שוק ההון הישראלי, שמצפה שלאור תשואות האג"ח של הקבוצה היא תפעל להגברת החוסן הפיננסי שלה, דבר שאינו עולה בקנה אחד עם הפניית משאבים נוספים להשקעה לקרדיט".