ישי: "אנחנו לא מגרשים אלא מחזירים את המהגרים לארצם"

שר הפנים אלי ישי התראיין לחדשות ערוץ 2 וטען כי יש ירידה משמעותית בקצב הכניסה של "מהגרי העבודה" לארץ, ושכל מי שמנסה להסתנן נעצר ■ ישי טען כי מרבית המסתננים הם מהגרי עבודה, וכי מי שמוגדר פליט נשאר בארץ

סוגיית המסתננים מסרבת לגווע. שר הפנים אלי ישי התראיין הערב (א') לחדשות ערוץ 2 וטען כי יש ירידה משמעותית בקצב הכניסה של "מהגרי העבודה" לארץ, וכי כל מי שמנסה להסתנן נעצר.

ישי נשאל האם גירוש של כמה מאות מסתתנים מסודן היא בבחינת טיפה בים, ומנוגדת לאמנות בינלאומיות שישראל חתומה עליהן, ישי השיב כי "ישראל מחזירה לארצם את מהגרי העבודה ולא מגרשת אותם ואין ספק שזו טיפה שבטיפה אך אני ממתין לאישור משפטי לגבי החזרתם גם של המהגרים מאריתראה".

בהמשך דבריו ישי גינה כל פגיעה בכבודם של מהגרי העבודה וקרא למעסיקים שחייבים להם כסף להשיב להם אותו לפני שיחזרו לארצם. באותה נשימה ישי טען כי "זוהי משימה לאומית ואם אני צריך לבחור בעתידה של סודן או בעתידה של ישראל אני בוחר בזו של ישראל".

ישי נשאל גם אם משרדו ערך בדיקה מקיפה של מספר הפליטים לעומת מהגרי העבודה וטען כי מרבית המסתננים הם מהגרי עבודה וכי מי שמוגדר פליט נשאר בארץ.