ספרד קיימה הנפקת אג"ח; הריביות ששולמו רשמו שיא

על רקע העלייה המתמשכת באגרות החוב שלה, קיימה היום הממשלה הנפקת אג"ח ל-12 ו-18 חודשים ■ בשווקים העריכו, וצדקו, שהמדינה תאילץ לשלם ריבית חסרת תקדים

ממשלת ספרד קיימה היום הנפקת אג"ח קטנה יחסית אך מאוד מתוקשרת על רקע העלייה בתשואות על אגרות החוב שלה, ושהגיעו אתמול לשיא של כל הזמנים מבחינת ספרד. המדינה הנפיקה אגרות חוב ל-12 ו-18 חודשים במהלכן הצליחה המדינה לגייס בסך הכל 3 מיליארד אירו, בהתאם לטווח העליון של יעד הגיוס, אבל זה בא במחיר של עלייה ניכרת בריביות ששולמו בהנפקה.

הממשלה הספרדית גייסה 2.4 מיליארד אירו בהנקפת אגרות חוב ל-12 חודשים בריבית ממוצעת של 5.07% לעומת ריבית ממוצעת של 2.98% ששולמה בהנפקה הקודמת בחודש מאי. הביקושים להנפקה הזאת עמדו על פי 2.2 לעומת ביקושים של פי 1.8 בהנפקה הקודמת.

בהנפקת אגרות חוב ל-18 חודשים, הממשלה גייסה 639 מיליון אירו עם ריבית ממוצעת של 5.1% לעומת ריבית ממוצעת של 3.3% בהנפקה הקודמת שהתקיימה גם היא במאי. הביקושים בהנפקה הנוכחית עמדו על פי 4.4 לעומת ביקושים של פי 3.2 בהנפקה הקודמת.

התשואות על אגרות החוב של ספרד ל-10 שנים חצו אתמול את רף ה-7% כלפי מעלה, רמה שנחשבת לרמה קריטית עבור מדינה לטווח ארוך, והגיעו לשיא של כל הזמנים מבחינת ספרד. העלייה בתשואות הצליחה להפיג את האופוריה ששררה בשווקים באירופה אתמול במהלך שעות המסחר הראשונות.

להנפקה של היום תצטרף הנפקה נוספת שתקיים ספרד ביום חמישי במהלכה צפוייה המדינה להנפיק אגרות חוב לטווחים קצת יותר ארוכים. הממשלה מתכוונת לגייס ביום חמישי בין מיליארד ל-2 מיליארד אירו בהנפקת אג"ח לשנתיים, 3 ו-5 שנים.