המשביר לאופיס דיפו העולמית: ותרו על התמלוגים

ל"גלובס" נודע, כי במסגרת המגעים הציעה המשביר לחברה העולמית 20% ממניות אופיס דיפו ישראל תמורת הוויתור על התמלוגים ■ מאז רכישת אופיס דיפו, המשביר הפסידה יותר מ-36 מיליון שקל בשנה

קרוב לשנתיים אחרי הסכם רכישת אופיס דיפו על-ידי קבוצת המשביר לצרכן, מנהלת המשביר מו"מ עם אופיס דיפו העולמית שבמסגרתו מתבקשת החברה העולמית לוותר על כלל התמלוגים המגיעים לה ממכירות הרשת בישראל - כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע כי בשבוע שעבר התקיימה פגישה בין יו"ר קבוצת המשביר, רמי שביט, ומנכ"ל אופיס דיפו, צחי פישביין, לבין נציגי החברה העולמית בהולנד. בפגישה הציעו שביט ופישביין להעניק לאופיס דיפו ללא תשלום כספי כ-20% ממניות אופיס דיפו ישראל וכי בתמורה תוותר החברה על התמלוגים.

"הפגישה היתה בשבוע שעבר, המו"מ מתנהל גם עכשיו ואנחנו חושבים שבתוך זמן קצר הוא ייסגר. אופיס דיפו העולמית לא תקבל שליטה", אומר בתגובה פישביין ל"גלובס".

* המצב של אופיס דיפו בכי רע. למה להם להיכנס להסכם כזה?

"כי אנחנו חושבים שהצפת הערך שתהיה לחברה והבנפיט שיהיה להם, גבוה יותר מהתמלוגים. היום אנחנו לא עושים כמעט כלום דרך החברה העולמית והקשר בין החברות זניח. מעבר לשינוי נכון מבחינה פיננסית ויציבות לחברה, יהיה בזה הבעת אמון באופיס דיפו ישראל".

לפי הסכם הרכישה שנחתם בין הצדדים ב-2010, המשביר התחייבה להעביר תגמולים לרשת העולמית בהיקף של 1.35% מההכנסות השנתיות - כ-8 מיליון שקל בשנה. עוד התחייבה הקבוצה, כי החל מהשנה החמישית ואילך, התמלוגים ייקבעו כשיעור מינימלי ממכירות של מיליארד שקל, קרי 13.5 מיליון שקל. במקור, תכננו בקבוצת המשביר לרכוש עוד עסקים דרך אופיס דיפו. בפועל, התוכניות האלו רחוקות ממימוש.

לפי שעה, כבר לפני כמה חודשים הפסיקה הרשת להעביר תגמולים לחברה העולמית וכעת כאמור נפתחו מגעים בניסיון לשנות את ההסכם.

כפי שפורסם לאחרונה מצבה של הרשת בישראל התדרדר בשנים האחרונות. אחרי הפסדים של 31 מיליון שקל בשנת 2011, גם הרבעון הראשון של השנה נחתם במאזן שלילי. מאז השלמת רכישת הרשת על-ידי המשביר בדצמבר 2010, היא צברה הפסדים של יותר מ-36 מיליון שקל.

שביט אף הודה לאחרונה בראיון ל"גלובס" כי "רכישת אופיס דיפו הייתה כישלון מסוים. קניתי את הרשת בהזדמנות עסקית ב-15 מיליון דולר, ולא חשבתי שביום הראשון ארוויח עליה כסף, בוודאי שלא סכומים גדולים. היה שם כשל ניהולי".

רשת אופיס דיפו עוסקת בשיווק ומכירה של ציוד משרדי, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, מחשוב, צילום ותקשורת וריהוט משרדי. לרשת יש כיום 55 סניפים, 5 מתוכם פועלים בתוך מוסדות אקדמאיים תחת השם "דיונון אופיס דיפו". בנוסף, היא משווקת ציוד משרדי למוסדות.