דיווח: נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק במוות מוחי

הדיווחים שמגיעים ממצרים מצביעים שהנשיא לשעבר נמצא במצב של מוות קליני לאחר שבשעות הערב לקה בשבץ מוחי ובהתקף לב ■ גורמים ביטחוניים מכחישים את הדיווחים ■ אין עדיין הודעה רשמית בעניין

דיווחים שמגיעים בדקות האחרונות מדברות על כך שנשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק נמצא במצב של מוות מוחי, שידוע גם כמוות קליני, לאחר שלקה בשעות הערב בשבץ מוחי ובהתקף לב. בסוכנות הידיעות הרשמית של מצרים מדווחים שהנשיא לשעבר מת מוות קליני בעת שהגיע לבית חולים צבאי לאחר שהועבר מבית החולים של כלא טרה בוא הוא כלוא בגין מעורבותו בהרג המפגינים במהלך ההפיכה במצריים לפני כ-16 חודשים.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות המצרית, כשהגיע מובארק לבית החולים הצבאי נדם ליבו והרופאים ניסו להחזיר לו את הדופק בעזרת מכות חשמל אך ללא הועיל. הטליוויזיה המצרית מאשרת את הדיווחים לפיהם ליבו של מובארק לא הגיב למכות החשמל.

"נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק נמצא במצב של מוות קליני מייד לאחר שהועבר לבית החולים הצבאי מבית החולים של הכלא בו הוא שהה", נכתב בדיווח של סוכנות MENA המצרית שמתבסס על מקורות רפואיים. "לבו של מובארק נדם והוא לא הגיב למספר מכות חשמל שניתנו לו על מנת להחיותו".

אולם צריך לציין שצריך לקחת את הדיווחים הללו בעירבון מוגבל שכן כבר דווח בעבר על מותו של מובארק אולם הדיווחים הללו התבררו ככוזבים. בסוכנות הידיעות רויטרס טוענים שעל פי שני אנשים שנמצאים כעת עם מובארק, הנשיא המצרי נמצא בתרדמת אבל עדיין לא מת.

בסוכנות הידיעות הצרפתית AFP גם הם מדווחים על האירוע בזהירות וטוענים שעל פי מקורות רפואיים, הנשיא המצרי מחובר כעת למכשירי הנשמה, מבלי לתת פרטים נוספים למשמעות הדבר שכן מוות מוחי משמעותו שברגע בו האדם מנותק ממכשיר ההחיאה הוא בעצם ימות בצורה סופית.

נזכיר שבתחילת החודש נשפט נשיא מצרים לשעבר למאסר עולם, בעקבות מעורבותו בהרג האזרחים שהתרחש במהלך ההפיכה שעברה מצרים לפני כ-16 חודשים. כבר אז דווח שמיד לאחר שמובארק עזב את אולם המשפט לקה מובארק בלבו ואושפז בבית חולים.