הבנק המרכזי האירופי מרכך את תנאי ההלוואות שלו לבנקים

הבנק המרכזי יתחיל לקבל טווח רחב יותר של בטחונות בהלוואות שלו, גם כאלה מאיכות נמוכה יותר, במהלך שנועד במיוחד לטפל במגזר הבנקאות הכושל בספרד

בנסיון לבלום את התפשטות משבר החוב ולתת מרווח נשימה לבנקים ביבשת, הבנק המרכזי האירופי מקל את תנאי ההלוואות שלו, כך נודע היום (ו').

הבנק המרכזי יתחיל לקבל טווח רחב יותר של בטחונות בהלוואות שלו, גם כאלה מאיכות נמוכה יותר, במהלך שנועד במיוחד לטפל במגזר הבנקאות הכושל בספרד. בהודעה שנמסרה מטעם הבנק נאמר כי הוא הנמיך את סף הדירוג ותיקן את הקריטריונים לזכאות לאג"ח מגובי נכסים (ABS).

עוד נמסר כי "כך הבנק הרחיב את הצעדים שיאפשרו נגישות לבטחונות שנקבעו ב-8 בדצמבר 2011 ושעדיין תחת שימוש". השינוי כולל מהלכים לקבלת בטחונות עם הלוואות לחברות קטנות ובינוניות, משכנתאות, הלואוות רכב ועוד, בדומה למצב הנהוג בארה"ב, ושהופסק השימוש בו באירופה לאחר קריסת הליהמן ברדרס ומשבר המשכנתאות בארה"ב.

מוקדם יותר השבוע הסכימו נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, וקנצרלית גרמניה, אנגלה מרקל, כי יש להשתמש בקרן החילוץ הקבועה (ESM) על מנת לממן רכישת אג"ח של מדינות בבעיית חוב כמו איטליה, אשר נקטו בצעדים לשיפור הכלכלה שלהן. לטענת הולנד, איטליה שיפרה את הסקטור הפיננסי שלה ועליה לקבל מימון עבור האג"ח שלה בריבית טובה יותר מאשר מדינות שלא ביצעו מאמצים כמוה. קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה בעקבות כך כי "רכישת אג"ח ממשלתיות על ידי קרן החילוץ היא אפשרות".