רני רהב על ההפגנה: "המשטרה צריכה להיכנס בכל הכוח"

איש יחסי הציבור בראיון לגלי צה"ל: "ראינו תמונות קשות מאוד. אם לא יהיה מבוגר אחראי בקרב המפגינים, התמונות האלה יהיו 'פודל' לעומת המציאות שנתעורר אליה" ■ "המדינה צריכה לבנות 200 מגדלי דירות לצעירים שעשו צבא"

איש יחסי הציבור רני רהב התראיין הבוקר (א') לגלי צה"ל והגיב לאירועי ליל אמש במסגרת המחאה החברתית בתל-אביב, תוך שהוא מגבה את המשטרה חרף מעשי האלימות שצולמו והועלו לרשת.

- רני, ראית את התמונות אתמול?

"תמונות קשות מאוד. אם לא יהיה מבוגר אחראי בקרב המפגינים, התמונות האלה יהיו 'פודל' לעומת המציאות שאנחנו יכולים להתעורר אליה. כל המפגינים באים בטוב, ברצון לעשות שינוי, אבל ברגע שזה מתחיל באלימות - יהיה לא נעים".

- הטענה היא שהממשלה החליטה בשינוי מדיניות, לכסח את המחאה מהתחלה.

"אני מקווה שהפרובוקציה אמש לא הייתה למטרות יחסי ציבור. אני בהחלט מבין שהזעקה קיימת ואנחנו במדינה דמוקרטית, אבל מחובתו של שלטון החוק לעצור את האלימות בו-ברגע. ברגע שיש אלימות - המשטרה צריכה להיכנס בכל הכוח. המשטרה נהגה ביושרה.

"אני תמיד אומר: הפגנה - תמיד, אלימות - לעצור. היינו בהפגנות שנגמרו לא טוב, כולל ההפגנה של שלום עכשיו שנגמרה ברצח. ברגע שיש אלימות, בסוף היום יש הרוגים. אני קורא לכל המפגינים, ואני מבין לליבם, המקום שאתם צריכים להפגין הוא ירושלים, מול הכנסת. יש 120 חברי כנסת שצריכים לשנות את החוקים כדי שמעמד הביניים יוכל לחיות פה בצורה יפה".

- אבל רני רהב לא הפגין מעולם.

"אני נולדתי להורים שעבדו בכמה עבודות, והתחלתי לעבוד בגיל 13. לפני הצבא עבדתי ב-4 עבודות. המפגינים של אתמול דורשים תנאים טובים יותר לצעירים שסיימו צבא".

-אתה מסכים לקצץ ולהעלות את מס ההכנסה לעשירים?

"מקובל עליי כל מה שיעזור למדינה להיות מקום טוב יותר. זו לא חוכמה לבוא ולהגיד 'בואו ניקח עוד מסים'. יש לשנות את חלוקת הכסף מחדש - הכסף ישנו, אבל הוא לא הולך למקומות שאנחנו רוצים. לא יעלה על הדעת שבתקציב מדינת ישראל לא יהיה סעיף במסגרתו ייבנו 100 עד 200 מגדלים לצעירים ששירתו בצבא, שיקבלו דירות לתקופה של עד 3 שנים בפיקוח".