סתיו שפיר: "נמרחנו על הרצפה וחטפנו מכות משוטרים"

(עדכון) - שפיר בגל"צ: "המשטרה לא נותנת לנו אישור להפגין; זה מגיע מהממשלה" ■ איציק שמולי: "למופע האימים שכלל גל של הרס ואלימות אין הצדקה. יש דרכים מספיק אפקטיביות מעבר לניפוץ חנויות ומכות עם שוטרים"

על רקע ההידרדרות של המחאה החברתית לפסים של אלימות, שהביאה אמש (מוצ"ש) כ-2,000 מפגינים לחסום צמתים בתל-אביב, לנפץ שמשות של בנקים ולהתעמת עם המשטרה, מגיב יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, ומהתגובה שלו ניתן להבין כי הוא לא מסכים עם דרך הפעולה של המפגינים בגל הנוכחי של המחאה.

"למופע האימים של אמש שכלל גל של הרס ואלימות אין הצדקה", אומר שמולי היום (א') ומוסיף: "הרבה מאוד תסכול וכעס הצטברו בחודשים האחרונים בעקבות המענה הכושל והציני שנתנה הממשלה לבעיות שהציפה המחאה החברתית, וגם ההתנהגות הברוטלית של המשטרה מול המפגינים ביום שישי לא מסייעת במיוחד ועדיין, אופן הפעולה הזה של אלימות הוא פסול".

שמולי טוען כי הפעולות האחרונות של המפגינים הן אינן המשך ישיר של המחאה שלה הוא והסטודנטים היו שותפים בקיץ האחרון, אלא פגיעה קשה במידת הלגיטימיות שלה.

"המאבק שלנו אינו נגד המדינה, אלא בעד הרצון שלנו לחיות בה", אומר שמולי. "אנחנו מתבוננים בדריכות על סוגיית השוויון בנטל ותקציב המדינה, ובהחלט יכול להיות שתראו סטודנטים ברחובות אם הממשלה תנסה 'למרוח' בסוגיות אלה, אבל בכל מקרה נישאר עם אותו קו אסרטיבי אך ממלכתי שראיתם מצד הסטודנטים עד כה", לדבריו.

"במקום שבו יהיה בדל של אלימות לא יהיו סטודנטים, יש דרכים מספיק אפקטיביות להשפעה על המדיניות מעבר לניפוץ חנויות ומכות עם שוטרים", מסכם שמולי.

כזכור, ההפגנה האלימה אתמול באה לאחר המעצרים של פעילי המחאה ביום שישי האחרון, ובינהם דפני ליף, לאחר שניסו להקים אוהלים בשדרות רוטשילד ונחסמו על-ידי פקחי העירייה. המשטרה וחיילי מג"ב התערבו ועצרו חלק מהפעילים, לאור טענות של אלימות מצד המפגינים נגד פקחי עיריית תל-אביב.

סתיו שפיר, ממובילות המחאה, תקפה את שמולי ואמרה כי "המשטרה הייתה אלימה. נקודה". שפיר גילתה כי הסיבה להפגנה הבלתי חוקית אתמול היא שהמשטרה מקשה על המפגינים להשיג אישור להפגין.

"כשאני רואה חברים טובים שלי נמרחים על הריצפה על-ידי המשטרה וחוטפים מכות, כולל אני... אז אני אהיה שם לעזור להם", אמרה שפיר בראיון לגלי צה"ל. "אנחנו צריכים מאסה של אנשים נחושים כדי להגן על הדיור, החינוך, הרווחה, הבריאות. מהקיץ שעבר המשטרה החלה להקשות יותר ויותר את היכולת לקבל אישור להפגין. ברור לי שזה לא מגיע מהמשטרה אלא מהממשלה".