בנקאים: "ההתפרעות היא בעיה של המדינה"

לאחר ששמשות סניפי בנקים נופצו אמש בת"א, גורמים במערכת הבנקאית נשמעים חצויים ■ בנקאי: "כשמחאה לגיטימית מסלימה זו בעיה של המדינה" ■ גורם אחר בבנקים: ‏"עלינו לעשות הכול כדי להרגיע"

‎‎כעס על המפגינים שפונים לאפיקים לא לגיטימיים, ורצון עז לצאת מהכוונות של אנשי המחאה וממרכז התרעומת הציבורית - כך ניתן לסכם את תחושות היום שאחרי במערכת הבנקאית, לאחר לילה שבו הושחתו כמה סניפי בנקים סביב כיכר רבין בת"א. בבנקים שומרים על שתיקה, ובוחרים שלא להגיב על ההרס, ולאמירות שנשמעות בגנות המערכת הבנקאית.

הגם שבבנקים חוששים ככל הנראה מכניסה לעימות ישיר מול מובילי המחאה - בוודאי כל בנק בפני עצמו - הרי שגורם במערכת הבנקאית לא חסך היום (א') ביקורת על המפגינים אמש, ואמר ל"גלובס" כי "ההתפרעות שראינו אתמול בסניפי הבנקים אינה בעיה של הבנקים. כשמחאה לגיטימית מסלימה ומדרדרת למעשים כאלה זו בעיה של המדינה, והיא מעלה שאלות כמו איזה מענה הממשלה נותנת למצוקות של האזרחים שלה, איך היא תופסת את שלטון החוק ומה היא מאפשרת שיתרחש ברחובות שלנו".

גורם אחר במערכת הבנקאית נשמע מפויס קצת יותר ביחס למפגינים: "המחאה במקורה לא כוונה נגד הבנקים, אלא יצאה מכלל שליטה כתוצאה מהמאבק שהתפתח בין המפגינים למשטרה. מצווה על כולנו לעשות הכול כדי להרגיע אירועים מסוג זה ופרצי אלימות, וזה דורש מכולנו אחריות גדולה יותר".

בהתייחס לאמירות הכלליות כנגד תפקידם של הבנקים בשחיקת מעמדו הכלכלי של מעמד הביניים, אמר גורם במערכת הבנקאית כי "הסנטימנט השלילי נגד הבנקים לא התעורר ונוצר אתמול בלילה. עם זאת, יציבות הבנקים וחוסנם הם הבסיס לכלכלה בריאה, כפי שהיא באה לידי ביטוי אצלנו במדינה. המחאה כולה אינה מכוונת נגד הבנקים, אלא בעיקר נגד הפוליטיקאים והממשל. לפי שעה אין חשש מיוחד שהמאבק הציבור יהפוך להיות ישירות ובלעדית, או בעיקר, נגד הבנקים".