לשכת עוה"ד: השוטרים בהפגנה אמש פגעו בזכות יסוד חוקתית

הפורום הפלילי בלשכה: "אנו רואים בחומרה רבה כל פגיעה או הפרה של זכות ההיוועצות עם עו"ד" ■ ראש הלשכה, דורון ברזילי: "אני קורא למשטרה לאפשר את מימוש הזכות להפגין, אך קורא למפגינים לממשה תוך שמירה על הסדר הציבורי"

הפורום הפלילי של לשכת עורכי הדין תקף בחריפות את התנהלות השוטרים במהלך ההפגנות אמש (מוצ"ש). "התנהלות חוקרי משטרת ישראל במעצרם של מפגיני המחאה מליל אמש פוגעת בזכות יסוד חוקתית", כתבו יושבי הראש של הפורום הפלילי של הלשכה, עורכי הדין אורי קינן ואבי חימי, למפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו.

לדברי קינן וחימי, "זכות ההיוועצות עם עורך דין הוכרה כזכות יסוד חוקתית והינה זכות חשובה מאין כמותה, אולי הזכות החשובה ביותר שיש לחשוד. העובדה שחשוד נתון במעצר במועד קבלת הייעוץ אינה אמורה לפגוע בהיקפה של זכות זו ולצמצמה. הפורום הפלילי של לשכת עורכי הדין רואה בחומרה רבה כל פגיעה או הפרה של זכות חשובה זו".

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, הודיע כי הוא מגנה את תופעת הוונדליזם מצד המפגינים, ובמקביל גם את היד הקשה שנקטה נגדם המשטרה. "חופש הביטוי והזכות להפגנה הן מהחשובות שבזכויות האדם בארץ, והן עומדות בבסיס הדמוקרטיה הישראלית. אני קורא למשטרת ישראל לאפשר את מימוש הזכויות הללו, אך קורא למפגינים לממשן תוך שמירה על הביטחון, על הרכוש ועל הסדר הציבורי".