מניית היום: מזנקת 8% על רקע המלצה חמה על "כשל שוק"

בכלל פיננסים מעניקים היום לשותפות הגז-נפט הזדמנות ישראלית המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 38 אג' למניה - המשקף אפסייד של 73% על מחירה בשוק

בכלל פיננסים מסקרים היום (ב') את מניית הזדמנות ישראלית , תוך שהם מצביעים על "כשל שוק" בתמחור שותפות הגז-נפט. ירון זר מבית ההשקעות משיק לשותפות המלצת "קנייה" במחיר של 38 אגורות למניה - המשקפת אפסייד של 73% על מחירה בשוק.

"הזדמנות ישראלית מגלמת שווי של כ-67 מיליון דולר ל-1 טריליון רגל מעוקב (TCF) בישי", מציין זר. "להשוואה, רציו נסחרת לפי כ-207 מיליון דולר ל-1 TCF בלוויתן, ואילו הכשרה אנרגיה ומודיעין נסחרות לפי 180-195 מיליון דולר ל-1 TCF במירה ושרה".

זר ציין כי "באומדנים אלו לא כללנו סיכויי מציאה, רישיונות אחרים, וכדומה בהם בסך-הכל עדיפה הזדמנות ישראלית ביחס להכשרה אנרגיה ומודיעין. במודל הונח שווי ל-1 TCF בישי בסך של 150 מיליון דולר".

בכלל פיננסים מעריכים כי הגז ב"ישי" מהווה חלק מתגלית "אפרודיטה" שבבלוק 12: "סיכוי נמוך שהגבול הימי בין ישראל וקפריסין חצה בדיוק מאגרים נפרדים צמודים", הוא כותב. "גם אם תגלית הגז בבלוק 12 נחלקת לתאי שבר סביר כי הם אינם מקבילים לקו הגבול אלא חוצים אותו".

עוד מציינים בבית ההשקעות כי קיים סיכוי גבוה מאוד למציאת גז ב"ישי" "זו תהא הפתעה גדולה באם לא ימצא גז בישי", מסביר זר, ומוסיף "הסיכוי לגז בישי גבוה מאוד (75%) ואף זהה לסיכוי למשאבים הפרוספקטיביים בבלוק 12. ישי עשוי להיות הראשון לייצא גז מישראל".