רגב: "המפגינים - אנרכיסטים שמנסים להפיל השלטון; דפני ליף מהשמאל הקיצוני לא מייצגת את הציבור"

דיון סוער בכנסת על ההפגנה בת"א ■ השר אהרונוביץ': "אין מדיניות מלמעלה לנהוג בתקיפות יתר" ■ רגב לזועבי: "את ח'איינה - לכי לעזה" ■ ח"כ אופיר אקוניס: "ח"כ חנין מחד"ש מארגן את ההפגנות - הם כולם קומוניסטים"

דיון סוער היום (ד') בכנסת על ההפגנה האלימה ביום שבת בת"א. ח"כ מירי רגב (ליכוד) השתלחה במפגינים ובדפני ליף ואמרה שהמפגינים "מנסים להפיל את השלטון", תוך שהיא מכנה אותם "אנרכיסטים שפועלים נגד המדינה".

"מי זאת דפני ליף? את מי היא מנהלת בדיוק?", שאלה רגב. "את הבעיות לא פותרים ע"י ניפוץ שמשות". ח"כ חנין זועבי הפריעה לדבריה של רגב, וזו אמרה לה: "את ח'אינה (בוגדת), לכי לעזה".

"המפגינים רוצים להפוך את כיכר רבין לכיכר תחריר ולהפיל את השלטון. דפני ליף וחבריה מהשמאל הקיצוני לא מייצגים את הציבור", המשיכה רגב. "אני קוראת לכם חברי חברי הכנסת, לבדוק עם משטרת ישראל את שמותיהם של אותם מפגינים 'תמימים' שנעצרו בסוף השבוע. תגלו לא מעט שמות של פעילים המוכרים היטב למשטרה מהפרות סדר קודמות של ארגוני שמאל קיצוני".

ח"כ נינו אבסדזה (קדימה) תקפה את רגב ואמרה לה שהיא מפחדת כי "העם מאס בקפיטליזם החזירי של הליכוד ודורש צדק חברתי".

השר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ' אמר כי ההפגנה הייתה "לא חוקית, במהלכה יידו חלק מהמפגינים אבנים, אחת מהן הייתה גדולה שנזרקה לעבר מפקד מחוז תל-אביב ופגעה בצלם עיתונות. המפגינים השליכו ביצים לעבר שוטרים וכתבו כתובות גרפיטי על מכוניות. לאחר מכן, חלק מהצועדים פנו לעבר ככר רבין וניפצו שמשות של בנקים ואחרים, כ-1,000 במספר, פנו לעבר נתיבי איילון וחסמו אותם.

"בכל אותה העת פעלו השוטרים במקצועיות וללא לאות לשמור על הסדר. האם כך אנו רוצים שתראה מחאת בני הנוער? אני כשר בממשלת ישראל האמון על שמירה על איזון ושמירה על החוק מתנגד למראות ומחזות כפי שראינו בסוף השבוע האחרון, כולל מעצרה של דפני ליף. אני מתנגד לכל סוג של אלימות כלפי מפגינים או שוטרים המשרתים את הציבור. לא אתן להפוך את המשטרה לשק החבטות של הציבור".

אהרונוביץ' הבטיח לחקור את התנהלות השוטרים בהפגנה: "מקרים של שימוש בכוח מופרז על ידי שוטרים ייבדקו על ידי המחלקה לחקירת שוטרים ולא על ידי הציבור. המשטרה תקיים תחקיר מעמיק על האירועים האחרונים והוא יוגש לי. אני רוצה להדגיש שאין כל מדיניות של הכוונה מלמעלה לנהוג בתקיפות יתר ולפזר את ההפגנות בכוח".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) ניצל את הבמה להשתלח בשמאל וטען לאפליה עדתית: "91% מהמרצים באוניברסיטאות הם אשכנזים! זה סביר? זה מקובל? אפשר לחיות עם זה? הספרדים לא אינטלגטים מספיק כדי להיכנס לאוניברסיטה? כילד שגדל בכפר שלם לא היה לי שום סיכוי לרשת מה שהשמאל הישראלי הוריש לילדיו. הצ'אנס היחיד שלי היה בהתנחלות. אתם הגזענים האמיתיים. יהודה ושומרון זה הפתרון למצוקת הדיור של מדינת ישראל".

ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) אמר כי הוא תומך במחאה ובהפגנות, אך לא באנרכיה: "מה שמתרחש כעת קורה ממשרדו של ח"כ דב חנין. כולם אנרכיסטים, כולם קומוניסטים. חנין, זה לגיטימי לרצות להחליף את השלטון, אבל תסיר את המסכות ותגיד שאתה מארגן את ההפגנות ממשרדי חד"ש".