שטייניץ: "אג'נדה של עיתון יכולה לפגוע באתיקה העיתונאית"

שר האוצר: "אם יש יד קשה מול נוער הגבעות זה ראוי לשבח, ואם יש יד קשה מול פעילי המחאה היא ראויה לגנאי? דמוקרטיה זו דמוקרטיה, ואלימות זו אלימות"

שר האוצר יובל שטייניץ וקודמו בתפקיד רוני בר-און תקפו היום (ד') את האופן שבו הוצג הבוקר מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו באחד העיתונים הכלכליים, שם נטען כי שכרו הגבוה מציב אותו באופן אוטומטי כמי שמנוכר למעמד הביניים שמוביל את המחאה החברתית - רמז אולי לקו הקשה שהפגינה המשטרה ודנינו עצמו מול המפגינים בתל-אביב.

"אני מצדיע לעיתון הזה שהזדהה בשנתיים האחרונות עם המחאה החברתית, אבל זכורה לי אג'נדה נוספת של העיתון, והיא שירות ציבורי יעיל, תכליתי והגון. והנה אני רואה שהיום הולכים על הראש של מפכ"ל המשטרה, ושואלים איך מפכ"ל שמרוויח 60-70 אלף שקל יכול להבין בכלל מה עובר במוחו של מוחה חברתי. אי-אפשר לקדש טוטאלית את האג'נדה", אמר בר-און.

שטייניץ ציין כי הוא מסכים עם דבריו של בר-און, והוסיף: "אם לפני 5 שנים, בזמן ההתנתקות, חסימה של נתיבי איילון נתפסה כפגיעה בדמוקרטיה, אז היום, כשאנשי המחאה החברתית חוסמים את איילון, זו לא פגיעה בדמוקרטיה. אם יש יד קשה מול נוער הגבעות אז זה ראוי לשבח, ואם יש יד קשה מול פעילי המחאה אז היא ראויה לגנאי.

"דמוקרטיה זו דמוקרטיה, ואלימות זו אלימות, ואם חוסמים את איילון זה לא בסדר לכאן ולכאן. אג'נדה של עיתון זה בסדר, אבל אם היא נוקשה תוך רצון להפגין את האג'נדה הזו כל הזמן, היא יכולה לפגוע באתיקה העיתונאית".

שטייניץ ובר-און אמרו את הדברים במהלך כנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה (פורם קיסריה), בפאנל שעסק בשאלה האם התקשורת הכלכלית בישראל היא חופשית.