גרמניה: שר האוצר לא אמר שיוון עומדת לפרוש מגוש האירו

שבועון גרמני דיווח כי שר האוצר הגרמני קיים אתמול פגישה חברי פרלמנט והזהיר אותם מהפרישה הקרבה של יוון מגוש האירו ■ סגנו הכחיש בצהריים את הדיווח: מדובר בשטויות

סגן שר האוצר הגרמני הכחיש בצהריים את הדיווח שהתפרסם בשבועון גרמני לפיו שר האוצר וולפגנג שאובל נפגש אתמול עם חברי פרלמנט שמרניים ואמר להם שעליהם להתכונן לקראת פשיטת הרגל הקרבה של יוון ופרישתה מגוש האירו. "הדיווח הזה הינו שטותי", אמר סטפן קמפיטר, סגן שר האוצר הגרמני בראיון לסכנות הידיעות "רויטרס".

השבועון הגרמני "פוקוס" פרסם הבוקר באתר האינטרנט שלו ידיעה לפיה שר האוצר הגרמני נפגש אתמול עם חברי פרלמנט מטעם מפלגתה של הקנצלרית אנגלה מרקל, "הנוצרים הדומקרטים" וממפלגת "האיחוד הסוציאליסטי הנוצרי", והזהיר אותם שגרמניה צריכה להיערך לפשיטת רגל של יוון, שתתרחש בקרוב, ושבעקבותיה תיאלץ להודיע על פרישה מגוש האירו.

במהלך הראיון שלו עם "רויטרס" אמר קמפיטר ששר האוצר הגרמני אכן קיים אתמול פגישה עם נציגים מטעם המפלגות שהוזכרו בדיוון של השבועון הגרמני, אך הוא לא הזהיר אותם מפני פרישה קרבה של יוון מגוש האירו, אלא בצורך ביישום תוכניות צנע נוספות על מנת לעזור ליוון לשרוד את המשבר הנוכחי.