הניגון שחוזר: ספרד מחצה את איטליה וזכתה ביורו 2012

היסטוריה לנבחרת הכדורגל של ספרד, שרשמה גם את הזכייה השלישית הרצופה שלה בטורניר גדול, אחרי 0-4 בגמר אליפות אירופה על נבחרת איטליה

נבחרת ספרד עשתה הערב (א') היסטוריה, כשהפכה לראשונה בתולדות הכדורגל שזוכה בשלושה טורנירים גדולים רצופים, לאחר שהביסה 0-4 את איטליה בגמר יורו 2012 שנערך באצטדיון האולימפי בקייב, אוקראינה, והכניסה גביע נוסף לארון שלה, אחרי אלו שהניפה במונדיאל 2010 וביורו 2008.

קשר מנצ'סטר סיטי, דויד סילבה, כבש את השער הראשון במשחק בדקה ה-14. ג'ורדי אלבה, שרק השבוע הפך לרכש החדש של ברצלונה, כשהגיע עבור 14 מיליון אירו מוולנסיה, הכפיל את התוצאה עוד לפני הירידה למחצית, בדקה ה-41.

גם במחצית השנייה לא התקשו הספרדים יתר על המידה מול האיטלקים האומללים. החלוץ פרננדו טורס, שנכנס כמחליף, קבע 0-3 בדקה ה-84, וחואן מאטה חתם את התוצאה ארבע דקות מאוחר יותר.

ספרד משלימה בכך טורניר מצוין, בו עלתה מהבית שכלל את נבחרות איטליה, קרואטיה ואירלנד; ברבע הגמר חלפה על-פני צרפת עם ניצחון 0-2; בחצי הגמר הדיחה את פורטוגל לאחר דו-קרב פנדלים.

זו הזכייה השלישית של ספרד בכל הזמנים בטורניר היורו. הפעם הקודמת הגיעה, כאמור, בטורניר שנערך ב-2008 באוסטריה ושווייץ; הפעם הראשונה היתה בטורניר שנערך על אדמתה ב-1964, אם כי אז היורו נערך במתכונת מצומצמת, והשתתפו בו 4 נבחרות בלבד.